خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

۲۵ درصد مسافران امروز بر می‌گردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۵۵

جاده چالوس ۸۰ سال قبل ساخته شده است / در آن زمان ۱۰۰ خودرو از این جاده عبور می‌کرده اما امروز و در این ایام ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو در این جاده تردد کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا از ثبت ۶۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تردد جاده‌ای توسط دوربین‌ها از روز یکشنبه تا به امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پلیس راه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازگشت سفر‌ها از روز پنجشنبه آغاز شده و تا شب گذشته ۷۵ درصد مسافران بازگشتند و حدود ۲۵ درصد دیگر امروز را برای بازگشت خود انتخاب کرده‌اند.

وی از شهروندان بابت توزیع هدفمند بازگشت سفرهای خود تقدیر و تشکر کرد و افزود: هرچند بازگشت سفر نسبت به زمان رفت، ترافیک کمتری داشت اما همچنان ترافیک پرحجم است.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان بابت ترافیک‌های بسیار سنگین در رفت عذرخواهی و از صبر و حوصله آنان در رانندگی تشکر کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا از ثبت ۶۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تردد جاده‌ای توسط دوربین‌ها از روز یکشنبه تا به امروز خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۰ درصد سفر‌ها به ترتیب مربوط به استان‌های مازندران، البرز و گیلان بوده و استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه گرایش سفرهای شهروندان در تعطیلات اخیر به استان‌های شمالی و شمال غرب بوده است، گفت: جاده‌های شمالی کشور کشش این حجم بار سفر در تعطیلات را ندارد؛ با توجه به اعمال محدودیت‌ها از سوی پلیس در این جاده‌ها از شهروندان می‌خواهیم الگوی سفر خود را تغییر دهند زیرا به غیر از استان‌های شمال، شمال غرب و غرب کشور همه جای ایران دارای جاذبه‌های گردشگری و زیبایی است و مردم با توزیع سفرهای خود می‌توانند بار سفر به شمال کشور را بکاهند.

مومنی بااشاره به اینکه با همکاری و همراهی مردم، سرعت متوسط به دلیل حجم بالا در استان‌های شمالی کاهش یافت، افزود: در مجموع سرعت متوسط در کل کشور در این مدت ۸۳ کیلومتر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی از کاهش ۲۰درصدی تصادفات در این مدت خبر داد و گفت: تعداد سفر‌ها در این مدت رکورد بی‌سابقه‌ای داشت بطوریکه از سفرهای نوروز ۹۳ هم بیشتر بود.

وی از دولت و مجلس خواست تا تعطیلات را ساماندهی کنند تا مردم فرصت بیشتری برای سفر داشته باشند نه اینکه هر چند ماه یک بار به علت تعطیلات چند روزه شاهد حجم بالای سفر‌ها باشیم.

مومنی از دولت خواست نسبت به تعریض و تکمیل آزاد راه شمال اقدام کند، و با تخصیص منابع جاده فیروزکوه را تکمیل و جاده هراز را در کوتاه مدت تعریض کند تا بار ترافیک از جاده چالوس کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه جاده چالوس ۸۰ سال قبل ساخته شده است، گفت: در آن زمان ۱۰۰ خودرو از این جاده عبور می‌کرده اما امروز و در این ایام ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو در این جاده تردد کرده است؛ جاده چالوس جاده ترابری نیست بلکه گردشگری است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: چند میلیون نفر در استان البرز و رشته کوه البرز زندگی می‌کنند که متاسفانه مسیری منفک برای تردد و رفت و برگشت آنان وجود ندارد.

مومنی در پایان با بیان اینکه حجم بازگشت سفر تا پایان شب ادامه دارد، گفت: پلیس آمادگی لازم برای کنترل تردد مسافران را دارد و در صورتی که نیاز به اعمال محدودیت باشد پلیس آن را اعمال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز