خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

کاهش ۶ درصدی جرایم خشن طی شش ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۲۳

روند کنترل جرایم خشن روند مثبتی را طی می‌کند، به نحوی که جرایم خشن طی شش ماه گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ۹۰ درصد زندانیان، مربوط به جرایم مواد مخدر و سرقت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز(یک شنبه) در حاشیه همایش ملی پیشگیری از جرم در جمع خبرنگاران در رابطه با راهکارهای پیشگیری از جرم گفت: گام اول در این راستا مسئول سازی دستگاه‌ها ست که کم توجهی آنها در برخی از حوزه‌ها موجب بروز ناهنجاری‌هایی در جامعه شده است و گام بعدی همراه سازی و مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: گام سوم نیز این است که اجازه ندهیم افرادی که در مرحله ناهنجاری هستند به مرحله جرم منتقل شوند و در ‌‌نهایت نیز برخورد نیروی انتظامی از طریق محروم کردن مجرمان از اعمال مجرمانه و افزایش برسرعت کشف برای بازدارندگی جرایم است و برخورد قضایی نیز در مرحله پایانی مقابله با جرم قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش سرقت درتهران گفت: یک سوم از مجموع تعداد سرقت‌هایی که در نیروی انتظامی ثبت می‌شود مربوط به تهران است، که شامل ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرونده می‌شود.

احمدی مقدم ادامه داد: تهران پناهگاه خوبی برای سارقان مجرم است که اتفاقا بخش بزرگی از آنها ساکن تهران نیز نیستند، اما با وجود این ما همه تلاش خود را برای مقابله با این جرائم به کار می‌گیریم.

وی با اعلام اینکه درصد جرایم سرقت در ماههای اخیر نسبت به ماههای گذشته چند درصد کاهش پیدا کرده، افزود: این کاهش در تهران بیشتر بوده است.

سردار احمدی مقدم در رابطه با برخورد نیروی پلیس با سرقت گفت: درصد کشف اموال سرقتی در سال جاری افزایش پیدا کرده اما ما هیچ‌گاه ادعا نکردیم که قادریم سرقت را به طور کامل مهار کنیم چرا که سارقان وقتی دستگیر می‌شوند، بعد از مدتی دوباره به جامعه برمی گردند و به جرم خود ادامه می‌دهند و موضوع همایش ما نیز دررابطه با این موضوع بود که باید بستری فراهم شود که این مجرمان بعد از مجازات دیگر به طرف جرم نروند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با شایعات مطرح شده در خصوص حضور عناصری از داعش در مرزهای کشور تصریح کرد: داعش با ما فاصله زیادی دارد و نسبت به ما از هیچ توان و قدرتی برخوردار نیست و توان ما در مقابل با آن‌ها بسیار بالاست به نحوی که قدرتهای بزرگ دست گدایی خود را برای مقابله با داعش به سمت جمهوری اسلامی دراز می‌کنند.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: لذا ما آنقدر منفعل نیستیم که گروهک‌های تروریستی به مرزهای ما وارد شوند و ما بخواهیم در داخل خاک خود با آن‌ها مقابله کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با روند کنترل جرایم خشن نیز گفت: روند کنترل جرایم خشن روند مثبتی را طی می‌کند به نحوی که جرائم خشن طی شش ماه ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز