خبرگزاری کار ایران

مرگ یکهزار و ۶۸۸ نفر در تصادفات مرداد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۲۱

با وجود کاهش تلفات حوادثرانندگی در پنج ماهه نخست امسال، ‌در مرداد ماه سال جاری آمار تلفات حوادثرانندگی ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و ۴۸۹ در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادثرانندگی هفت هزار و ۷۰۱ نفر بود، ۸.۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه نخست امسال پنج هزار و ۷۷۹ مرد و یکهزار و ۷۱۰ زن در حوادثرانندگی جان باختند این در حالی است که تعداد مردان کشته شده در حوادثرانندگی پنج ماهه سال گذشته پنج هزار و ۹۳۴ و تعداد زنان یکهزار و ۷۶۷ نفر بود.

در این مدت استان‌های فارس با ۶۵۰، خراسان رضوی با ۵۸۰ و تهران با ۵۵۸ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۵۲، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱ و اردبیل با ۹۴ کمترین آمار تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.

در پنج ماهه نخست امسال آمار مصدومین حوادثرانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند نیز با کاهش ۷.۵ درصدی مواجه بود به نحوی که این آمار از ۱۴۲ هزار و ۹۹۳ مصدوم در پنج ماهه نخست سال گذشته با ۱۳۴ هزار و ۸۱۹ نفر در پنج ماهه امسال رسید.

با وجود کاهش تلفات حوادثرانندگی در پنج ماهه نخست امسال، ‌در مرداد ماه سال جاری آمار تلفات حوادثرانندگی ۱.۴ درصد افزایش یافت. این رقم از یکهزار و ۶۲۱ نفر در مرداد سال گذشته با یکهزار و ۶۸۸ نفر در مرداد امسال رسید.

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادثرانندگی مرداد امسال یکهزار و ۲۸۸ نفر مرد و ۴۰۰ نفر زن بودند. در این مدت همچنین ۲۸ هزار و ۷۱۳ مصدوم حوادثرانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۲درصد کمتر شده است.

یادآور می‌شود از کل تلفات حوادثرانندگی مرداد امسال ۴۴۷ نفر در مسیرهای دورن شهری، ‌یکهزار و ۱۰۳ نفر در محورهای برون شهری، ‌۱۳۳ نفر در مسیرهای روستایی و پنج نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز