خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی پلیس برای همکاری گسترده با تمام کشورها

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۹۴

آمادگی پلیس جمهوری اسلامی را برای همکاری گسترده پلیسی با تمامی کشورها به ویژه وابستگان و افسران رابط شرکت‌کننده در این نشست اعلام می‌کنم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز به واسطه گسترش جرایم در سطح جهانی به خصوص جرایم اینترنتی نیاز به همکاری پلیسی، سیاسی و دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری امروز(چهارشنبه) در هفتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران طی سخنانی اظهار داشت: همه ساله در جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بزرگداشت مقام پلیس هفته‌ای در مهرماه به نام پلیس نامگذاری می شود که مبین اهداف اصلی، نظم و وفاق اجتماعی برای میل به سطوح عالی امنیت اجتماعی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: بر این اساس در راستای ساماندهی فعالیت‌های نیروی انتظامی هر ساله شعار ویژه ای انتخاب می‌شود که محور عمل و سیاست‌های نیروی انتظامی درهمان سال خواهد بود.

وی گفت: امسال نیز شعار «تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» محور عمل سیاست‌های نیروی انتظامی در سال جاری قرار خواهد گرفت که این شعار از هفته آینده عملی خواهد شد.

اشتری تصریح کرد: در این هفته طرحی مناسب برای ارائه خدمات و تعامل با آحاد اجتماع فراهم می‌شود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همه ساله با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌هایی برای وابستگان نظامی وافسران رابط پلیس مستقر درتهران به منظور توسعه روابط فی مابین و آشنایی با قابلیت‌های پلیس جمهوری اسلامی تنظیم و اجرا می‌کند که یکی از این برنامه‌ها حضور ایشان در برنامه‌های گرامیداشت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطاب به وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران گفت: از شما دعوت می‌کنم که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس امنیتی که در تاریخ ۲۶ مهر ۹۳ پیش رو داریم، شرکت کنید.

اشتری تاکید کرد: امروز به واسطه گسترش جرایم در سطح جهانی به خصوص جرایم اینترنتی نیاز به همکاری پلیسی، سیاسی و دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بیش از پیش احساس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جرایمی مانند ترورسیم، قاچاق موادمخدر، جرایم سایبری، مالی، پول‌شویی، شبکه‌های جرایم سازمان یافته و قاچاق زنان وکودکان جنبه فرامرزی یافته، لذا بدیهی است که هیچ کشوری جز در سایه همکاری بین المللی جهت نیل به اهداف خود قادر به حمایت از شهروندان خود نیست.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر گروهی که تصور کند، می‌تواند شعله هایی از ناامنی جهان برافروزد وخود از آن مصون باشد قطعا دراشتباه است وچنین چیزی منطقا باور پذیر نیست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درسالهای اخیر با افزایش سرعت پیشرفت خود و به پشتیبانی دانش و فناوری‌های نوین علمی علیرغم فشارها و تحریم‌های بین المللی توانسته گام‌های بلندی را در تامین امنیت شهروندان خود بردارد و امروز به عنوان یک نیروی برتر دانش فناوری‌های نوین معرفی می‌شود.

اشتری خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زیر ساخت‌های مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجرایم سایبری توفیقات بسیاری را بدست آورده است، به عنوان مثال می‌توان به مبارزه موثر و همه جانبه با معضل ترانزیت مواد مخدر به خصوص از مرزهای شرقی اشاره کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همکاری کشورها و تلاش در جهت اجرایی کردن اهداف مشترک را باعثایجاد وحدت رویه در عملیات‌ها و درنهایت دستیابی به توفیقات منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت سوق الجیشی کشورمان افزود: کشور ما به دلیل همجواری با کشورهایی که کشت و تولید خشخاش در آنجا زیاد بوده، متحمل زیانها و معضلات ناشی از آن شده است.

اشتری خطاب به وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر درتهران گفت: ما از پیشنهادات شما در زمینه مبارزه با مواد مخدر استقبال می‌کنیم، لذا آمادگی پلیس جمهوری اسلامی را برای همکاری گسترده پلیسی با تمامی کشورها به ویژه وابستگان و افسران رابط شرکت‌کننده در این نشست اعلام می‌کنم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پلیس جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف عملیاتی و آموزشی در موضوعات تخصصی آماده همکاری با کشورها و افسران ضابط آنها است.

اشتری ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست‌هایی مانند نشست امروز و دیگر نشست‌های دوجانبه و چند جانبه در مسیر همکاری با سایر کشورها گامهای بلندتری برداشته شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان این مراسم خطاب به وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس مستقر در تهران اعلام کرد: در این مراسم قصد داریم هدایایی به سه تن از شما عزیزان که همکاری خوبی درتسهیل صدور روادید و پیگیری برخی پرونده‌های جنایی داشتید، اهدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز