خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی خبر داد:

دفاع شهری و امداد و نجات دو ماموریت جدید یگان ویژه

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۱۷

در ماموریت عملیات رزمی و دفاع شهری قابلیت داریم، اگر عملیات نظامی در شهر‌ها انجام شد وارد عمل شویم؛ در سازمان ما سلاح جنگی وجود نداشت اما با واگذاری این ماموریت سلاح جنگی نیز به یگان ویژه اضافه شد.

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از واگذاری دو ماموریت جدید امداد و نجات و عملیات رزمی و دفاع شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «حسن کرمی» در حاشیه صبحگاه مشترک یگان ویژه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تجهیزات یگان ویژه، اظهارداشت: برخی از تجهیزات این یگان که قبلاً در اختیار داشتیم با هدف کاهش آسیب پذیری و تلفات بهینه سازی و ایمن سازی شده و در حال حاضر حاضر متناسب با شرایط جامعه در راستای ارتقای توانمندی‌های یگان ویژه به ساخت تجهیزات می‌پردازیم.

وی ادامه داد: خودروهایی که در این راستا ساخته می‌شود بایدد بتواند امنیت نیروهای پلیس را تامین کند و ما نیز بتوانیم با کمترین آسیب به هدف نزدیک شده و به کنترل اجتماع بپردازیم.

این مقام ارشد انتظامی به تولید خودروهای سد کننده و نفوذ کننده در مقابل حریف اشاره کرد و گفت: به زودی از این خودرو‌ها رونمایی می‌شود؛ مدل و برند این خودرو‌ها داخلی است ما همچنین آموزش کشورهای منظقه را نیز در دستور کار داریم.

کرمی در ادامه به واگذاری دو ماموریت جدید به یگان ویژه اشاره کرد و گفت: ماموریت اصلی پلیس ویژه ایران کنترل اجتماعات است ولی دو ماموریت دفاع شهری و امداد و نجات به آن اضافه شده است.

وی افزود: در ماموریت عملیات رزمی و دفاع شهری قابلیت داریم اگر عملیات نظامی در شهر‌ها انجام شد وارد عمل شویم؛ در سازمان ما سلاح جنگی وجود نداشت اما با واگذاری این ماموریت سلاح جنگی نیز به یگان ویژه اضافه شد و در حال حاضر در سراسر کشور آمادگی فعالیت داریم. یگان ویژه اصالتا واحد نظامی است و در این ماموریت جدید نیز از نیروهای موجود عملیاتی استفاده می‌کنیم.

کرمی عملیات امداد و نجات را وظیفه دیگری دانست و گفت: در حوادثغیرمترقبه به دلیل آمادگی ۲۴ ساعته نیروهای یگان ویژه این نیرو‌ها در مواقع حوادثحضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به عملیات‌های موفق واحد رهایی گروگان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۰ شانزده عملیات رهایی گروگان داشتیم که همه آنها با موفقیت انجام شد. البته هیچ کدام از آنها امنیتی نبوده و بیشتر به دلیل مسائل مربوط به قاچاق یا اختلافات شخصی بوده است.

کرمی در این راستا به عملیات جدید سیرجان اشاره کرد و گفت: سه گروگانگیر فردی را ربوده و مبلغ یک میلیارد تومان مطالبه کرده بودند که پس از اطلاع، واحد رهایی گروگان وارد عمل شد و گروگان آزاد و دو نفر گروگانگیر هم دستگیر و یک نفر از آن‌ها به هلاکت رسید.

در ادامه سردار حسین کرمی در صبحگاه مشترک یگان‌های ویژه باا شاره به اینکه سیاست نیروی انتظامی در مقابله با بحران‌ها بازدارندگی و کاهش آسیب هاست گفت: بهینه‌سازی و ساخت تجهیزات تازه و افزایش توان این پلیس نیز در این راستا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز