خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد:

موتورسواران، بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۱۸

پلیس راهنمایی و رانندگی طی سالهای اخیر با تکیه بر موضوع «راهنمایی» و نیز آموزش همگانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سطوح مختلف جامعه توانست فرهنگ ترافیک را در جامعه نهادینه کند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت، راکبان موتورسیکلت و عدم رعایت قوانین از سوی آنها را معضل شهر تهران عنوان کرد و گفت: بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی شهر را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «غلامعلی کریمی» در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی شهر تهران، اظهارداشت: این همایش به لحاظ تجلیل و تکریم کسانی است که طی یک سال گذشته با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مرتکب هیچ تخلفی نشدند؛ چرا که توصیف قوانین راهنمایی و رانندگی با رعایت مقررات آحاد جامعه به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی خدمتگزار مردم است، تصریح کرد: این مردم هستند که با رعایت قوانین و نیز پشتیبانی از پلیس راهنمایی و رانندگی پرتلاش می‌توانند از زحمات آن‌ها تشکر و قدردانی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه، گفت: کاهش آمار تصادفات حاکی از این است، که مردم به این فرهنگ و بلوغ فکری رسیده‌اند که سلامت و تندرستی خود را در رعایت و جاری کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه پیدا کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: انتشار و انعکاس مصاحبه‌های روسا و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی حاکی از خیزش بسیار خوبی است که این مجموعه در نهادینه کردن فرهنگ راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش تصادفات و تلفات آن داشته، مردم می‌دانند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سلامت و تندرستی آن‌ها را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات، فواید بسیار خوبی برای مجموعه پلیس راهور و نیز جامعه دارد، افزود: هنگامی که تصادفات کمتری داشته باشیم حتی برای پلیس پیشگیری مستقر در کلانتری‌ها نیز بسیار مفید است چون به جای رسیدگی به این پرونده‌ها به سایر مأموریت‌های خود که برای جامعه است، می‌پردازند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که در سایه مقام معظم رهبری و نیز مردم که همیشه پشتیبان ما بودند به این نتیجه رسیدیم که هر سال قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم رعایت شده به گونه‌ای که در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده؛ نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه به کاهش تصادفات منجر شده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی طی سالهای اخیر با تکیه بر موضوع «راهنمایی» و نیز آموزش همگانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سطوح مختلف جامعه توانست فرهنگ ترافیک را در جامعه نهادینه کند.

کریمی با بیان اینکه کاهش تصادفات مرهون حمایت و مشارکت مردم است، تصریح کرد: همه چیز خود را مرهون اعتماد مردم به پلیس و رسیدن آن‌ها به بلوغ فکری می‌دانیم؛ همچنین مردم بدانند که ما دغدغه سلامت آن‌ها و نیز کاهش تلفات و تصادفات در رفت و آمدهای آن‌ها را داریم.

وی نهادینه کردن فرهنگ و رعایت مقررات را از برنامه‌های مهم پلیس دانست و ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک را از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز و تا دانشگاه‌ها نیز ادامه خواهیم داد؛ فرهنگ تعامل و اجتماعی بودن پلیس در فرهنگ آموزش همگانی ایجاد شده است.

کریمی، راکبان موتورسیکلت و عدم رعایت قوانین از سوی آنها را معضل شهر تهران عنوان کرد و گفت: بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی تهران را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز