خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

فرضیه تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما مردود است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۹۵

هواپیمای ما در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود اما نوع سلاح‌های قابل حملی که می‌توانست یک هواپیما را بزند نهایتا تا ۱۲ هزار تا بورد دارد بنابراین تاکید می‌کنم که این فرضیه از اساس مردود است.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: فرضیه تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما کاملا مردود است و برخی تلاش می‌کنند با طرح چنین مباحثی تروریست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تشییع شهدای غدیر ناجا در جمع خبرنگاران درباره علت این حادثه اظهار داشت: تیم فنی باید علت را بررسی کند اما در حال حاضر پنج فروند از این نوع هواپیما داریم که تا مشخص شدن نتایج علت سقوط، جز پروازهای آموزشی، پرواز دیگری انجام نخواهند داد.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیما در جهان، گفت: این هواپیما بسیار کم سانحه و ایمن است و خلبان آن نیز خلبان باتجربه‌ای بود، اما عمر بالای این وسایل می‌تواند موجب وقوع حادثه شود که باید دولت در این زمینه کمک کند تا وسایل جدیدی را در اختیار بگیریم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناجا وسایل زیادی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: وسایل پرنده در هواناجا از وسایل موردنیاز ماست و تاکنون خدمات زیادی توسط بالگردهای نیروی انتظامی به شهروندان داده شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته عدد قابل توجهی از وسایل پرنده نیروی انتظامی با حمایت دولت و نیروهای مسلح بازسازی و نوسازی شد، افزود: حدود ۲۰ فروند بالگرد با سن ۱۰ تا ۱۵ سال نیز نوسازی شد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: با بالگردهای قدیمی کارهای آموزشی را انجام می‌دهیم و از وسایل پرنده سبک هم برای گشت استفاده می‌کنیم البته پرنده‌های دیگری نیز در حال خریداری است.

احمدی‌مقدم با اشاره به نوع هواپیمای سقوط کرده، گفت: این نوع هواپیما بسیار گرانقیمت است و بین ۶ تا ۱۰ میلیون دلار قیمت دارد و از نوع جت ملخی است که برای پرواز در ارتفاع بالا طراحی شده است.

وی تصریح کرد: هواپیمای سانحه دیده نیروی انتظامی استاندارد هواپیماهای بزرگ را دارد و این هواپیما سال‌ها خدمات زیادی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا در ادامه در واکنش به فرضیه احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما، گقت: از بقایای هواپیما مشخص است که این هواپیما زده شده یا نه، این فرضیه کاملا مردود است و برخی تلاش می‌کنند با طرح چنین مباحثی تروریست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.

احمدی‌مقدم افزود: هواپیمای ما در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود اما نوع سلاح‌های قابل حملی که می‌توانست یک هواپیما را بزند نهایتا تا ۱۲ هزار تا بورد دارد بنابراین تاکید می‌کنم که این فرضیه از اساس مردود است.

وی ادامه داد: در این حادثه آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم. موتورهای هواپیما به دلیلی که هنوز نمی‌دانیم خاموش شده و متاسفانه این حادثه رخ داده است. شاید اگر روز بود با توجه به بال‌های پهن این هواپیما امکان فرود اضطراری وجود داشت اما در تاریکی شب این اتفاق رخ نداده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حادثه‌ای رخ بدهد تمام عوامل پشت سر هم قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر تلاش ما این است که چنین حوادثی تکرار نشود و از وقوع دوباره آنها جلوگیری کنیم.

احمدی مقدم در ادامه سخنانش درباره حادثه تروریستی سراوان و پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده نیز اظهار کرد: تعدادی از تروریست‌ها دستگیر شدند و تعدادی دیگر نیز فرار کردند، اما عملیات ما برای دستگیری و شناسایی این افراد ادامه دارد و مسئولان ما به شدت این موضوع را پیگیری می‌کنند. اما نباید نتایج شگرفی را از پاکستان انتظار داشت.

وی گفت: طرف پاکستانی هیچ نگرانی از جانب مرزهای ما ندارد اما از طرف مقابل آسیب‌های زیادی به ما وارد می‌شود اما آنچه که مهم است این است که عملیات انسداد را تکمیل کنیم که در این خصوص امیدوارم مجلس و دولت محترم در بحثبودجه اقداماتی را انجام دهند.

رییس پلیس کشور در ادامه اقدامات تروریستی اخیر را واکنش تروریست‌ها به دستاوردهای سپاه و نیروی انتظامی در موضوع کنترل مرز عنوان کرد و افزود: در گذشته تروریست‌ها در مرز فضای امنی داشتند، اما امروز این فضا از آنها گرفته شده است.

احمدی‌مقدم گفت: با محدودیت منابع نمی‌توان شاهد نفوذ ناپذیرشدن مرزها در کوتاه‌مدت باشیم اما با اختصاص منابع می‌توان نفوذناپذیری مرزها را ارتقا داد همانطور که امروز زابل دارای مرزهای امنی است، در سراوان نیز می‌توان با اختصاص منابع چنین اقداماتی را انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز