خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

کشته شدن ۵۱ نفر با سلاح سرد در پنج ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۴۰

این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد ۴۸ مورد بوده است رشد ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در پنج ماه نخست امسال ۵۱ مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، نازپرور ضمن اعلام این خبر افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد ۴۸ مورد بوده است رشد ۳.۶درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از کل ۵۱ مورد فوت ناشی از سلاح سرد در پنج ماه نخست امسال ۴۶ نفر مرد و ۵ نفر زن بوده‌اند.

نازپرور با اعلام این خبر گفت: آلت قتاله در بیش از یک سوم قتل‌های کشور چاقو می‌باشد با این وجود چاقو، قمه و… به راحتی فروتخه می‌شود و در اختیار همه قرار دارد و قانونی نیز برای منع خرید و فروش این نوع سلاح‌ها در کشور وجود ندارد. وی گفت: برخورد پلیس با حمل کنندگان سلاح سرد و همچنین اطلاع رسانی رسانه‌ها در خصوص خطرات حمل سلاح سرد می‌تواند از عوامل موثر در کاهش قتل با این نوع سلاح‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش نزاع‌های خیابانی به عنوان یکی از عوامل وقوع قتل با سلاح سرد گفت: طبق آمار مراجع ذیصلاح اکثر قتل‌های به وقوع پیوسته بدون برنامه ریزی و قصد قبلی انجام شده است که درد دسترس بودن سلاح سرد عامل اصلی وقوع این قتل‌ها بوده و ضارب بدون توجه به عواقب استفاده از چاقو، در جریان درگیری، فرد مقابل را مضروب و منجر به قتل او شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز