خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری میلیونی با صحنه‌سازی تصادف ساختگی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۶۵

در اوایل مهر ماه سال جاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی در تحقیقاتی از فعالیت افرادی در صحنه سازی تصادفات ساختگی و اخذ خسارت های کلان از شرکت های بیمه گر توسط افرادی ساکن در یکی از روستاهای شهرستان مطلع شدند.

اعضای باندی که با ایجاد صحنه سازی تصادف ساختگی و ایراد صدمه عمدی اقدام به دریافت خسارت های کلان از شرکت های بیمه گر می کردند، از سوی کارآگاهان پلیس استان مرکزی دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، در اوایل مهر ماه سال جاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی در تحقیقاتی از فعالیت افرادی در صحنه سازی تصادفات ساختگی و اخذ خسارت های کلان از شرکت های بیمه گر توسط افرادی ساکن در یکی از روستاهای شهرستان مطلع شدند.

با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد که فردی مدتی است که از یکی از شهرهای مرکزی به روستایی در حوالی ساوه مهاجرت کرده است که در این مدت مواردی از تصادفات مشکوک که طرف دعوی آن خود فرد یا یکی از بستگانش می باشد رخ داده است.

کارآگاهان با بررسی تصادفی که اواخر سال گذشته رخ داده بود و منجر به دریافت چکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از یکی از شرکت های بیمه گر توسط فرد مورد تحقیق شده بود. به نوع تصادفات مشکوک شده و تحقیقات فنی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

شناسایی ۵ نفر در صحنه سازی تصادفات ساختگی

با تشکیل پرونده قضایی و دستور مقام قضایی برای بررسی بیشتر موضوع تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا اینکه بعد از گذشت چند روز دو پرونده مربوط به خویشاوند فرد مورد تحقیق برای دریافت خسارت های میلیونی تصادف به پلیس آگاهی ارجاع شد.

تحقیقات نشان داد که طرفین دیگر پرونده های تصادف، همسر، برادر فرد مورد تحقیق و دو فرد دیگر از دوستان وی می باشند.

سرهنگ " رضا احمدی " رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: بررسی های کارشناسی کارآگاهان پلیس نشان داد که این افراد با تصادفات ساختگی و وارد آمدن عمدی صدمات به بدن خود قصد دریافت خسارت از شرکت های بیمه گر را داشتند که در یک فقره نیز چکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای دریافت مبلغ در چند ماه آتی را نیز دریافت کرده بودند.

وی اضافه کرد: با مشخص شدن ابعاد قضیه، پرونده ای متشکله به دستگاه قضایی ارسال شد و ۴ نفر از اعضای اصلی این کلاهبرداری برای سیر مراحل قانونی به زندان معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز