خبرگزاری کار ایران

اعلام همکاری نیروی انتظامی با وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۸۳

رزمایش پیروان ولایت در راستای ارتقاء سطح توانمندی عملیاتی، تمرین و ارزیابی سطح آمادگی مراکز درمانی ناجا در مواقع بحران و اضطرار برگزار می‌شود.

جانشین معاونت بهداشت، امداد و درمان نیروی انتظامی از همکاری این نیرو با وزارت بهداشت در خصوص بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس سردار " سعید موذن زاده " اظهارداشت: رزمایش پیروان ولایت در راستای ارتقاء سطح توانمندی عملیاتی، تمرین و ارزیابی سطح آمادگی مراکز درمانی ناجا در مواقع بحران و اضطرار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید در حوادثو بلایای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: سالانه در تمام بیمارستان‌های ناجا این رزمایش برگزار شده و سعی می‌شود نواقصی که در دوره‌های پیشین وجود داشت برطرف شود.

جانشین معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا خاطرنشان کرد: در این رزمایش پس از اعلام وقوع حادثه، سناریوهای مختلفی نظیر انتقال مجروحان و مصدومان توسط آمبولانس های ۱۱۵، حضور عوامل آتش نشانی، هجوم همراهان بیماران به بیمارستان و… پیش بینی و سکانس به سکانس به اجرا در می‌آید.

موذن زاده از عملیات امداد هوایی و نیز راپل در رزمایش پیروان ولایت خبرداد و گفت: همچنین روز جمعه ۹ آبان ماه، این رزمایش در بیمارستان سید الشهداء کرمان نیز برگزار می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: رزمایش حامیان ولایت صبح فردا با همکاری معاونت بهداشت، درمان و امداد ناجا و نیز خدمات رسانی شهری نظیر اورژانس، شهرداری، سازمان آتش نشانی و… در بیمارستان ولیعصر(عج) ناجا برگزار می شود.

جانشین بهداشت، امداد و درمان ناجا در خصوص سخنان وزیر بهداشت مبنی بر اینکه " در تهران به دنبال خرید خدمت در بخش مراقبت های ویژه از بیمارستان های خصوصی و نیروهای مسلح هستیم "، اظهارداشت: در بخش مراقبت های ویژه، کمبود کلی در کشور وجود دارد به گونه ای که تخت های آی سی یو و سی سی یو به نسبت نورمی که بیمارستان ها برای جمعیت کشور باید داشته باشند، وجود ندارد؛ در بیمارستان های نیروهای مسلح این معضل وجود دارد اما نه به شدتی که در کشور مطرح است.

وی با اشاره به مجروح و مصدوم شدن ماموران پلیس در ماموریت های مختلف و نیز ضرورت بخش مراقبت های ویژه برای این بیماران، گفت: ظرفیت بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های ناجا همیشه تکمیل است اما در صورت امکان و در مواقع مقطعی و موضعی، آماده همکاری با وزارت بهداشت در زمینه بخش مراقبت های ویژه هستیم.

جانشین معاونت بهداشت، درمان و امداد ناجا خاطرنشان کرد: در بیمارستان الغدیر تبریز، ظرفیت بالایی برای این بیمارستان پیش بینی شده که در صورت راه اندازی و فعال شدن بخش های آن، این ظرفیت به صورت موضعی و منطقه ای در شهر تبریز رخ می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز