خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۲۱

بیشترین تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست سال جاری مربوط به استان‌های فارس با ۸۰۷ نفر کشته، خراسان رضوی با ۷۲۴ نفر کشته، تهران ۶۷۴ نفر کشته، اصفهان با ۶۰۰ نفر کشته و کرمان با ۴۸۸ نفر کشته بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد تلفات جاده‌ای کل کشور را در سال ۹۲،۹ هزار و ۳۱۷ نفر و در سال جاری ۹ هزار و ۹۰۶ نفر اعلام کرد که بر این اساس شاهد کاهش ۵.۹ درصدی در تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

احمد شجاعی در چهل وچهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی با ارائه گزارشی اعلام کرد: بر اساس آمار شهریور ماه سال جاری ما در مجموع ۱۸۴۸ مورد فوت ناشی از حوادثرانندگی داشته‌ایم که در این میان ۴۵۱ نفر مربوط به حوادثرانندگی درون‌شهری، ۱۲۰۰نفر مربوط به حوادثرانندگی برون شهری، ۱۶۷ نفر مربوط به حوادثجاده‌ای روستایی و ۱۰ نفر نیز به دلایل نامعلوم بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین در خصوص آمار جمع‌بندی شش ماهه اول سال نیز گفت: ما در مجموع با دو هزار و ۴۵۱ نفر کشته در حوادثجاده‌ای درون شهری مواجه بوده‌ایم که در راس آن استان تهران با ۴۷۸ نفر، خراسان ۲۵۴ نفر و اصفهان با ۲۳۱ نفر کشته بیشترین آمار تلفات را داشته‌اند.

شجاعی همچنین در خصوص آمار تلفات جاده‌ای برون‌شهری نیز اعلام کرد: به طور کلی ما در شش ماهه اول سال جاری با شش هزار و ۳۲ کشته مواجه بوده‌ایم که ۵۴۴ نفر مربوط به استان فارس، ۴۰۴ نفر مربوط به خراسان رضوی، ۳۳۶ نفر مربوط به اصفهان و ۳۳۱ نفر نیز مربوط به استان کرمان بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد تلفات جاده‌ای کل کشور را در سال ۹۲،۹ هزار و ۳۱۷ نفر و در سال جاری ۹ هزار و ۹۰۶ نفر اعلام کرد که بر این اساس شاهد کاهش ۵.۶ درصدی در تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع تلفات جاده‌ای در شش ماهه اول، سال ۷ هزار و ۱۷۳ نفر از کشته‌شدگان مرد و ۲ هزار و ۱۴۴ نفر زن بوده‌اند.

شجاعی تعداد مصدومین را نیز ۱۶۶۶ نفر عنوان کرد و افزود: در تعداد مصدومین نیز با کاهش ۵.۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطر نشان کرد: بیشترین تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست سال جاری مربوط به استان‌های فارس با ۸۰۷ نفر کشته، خراسان رضوی با ۷۲۴ نفر کشته، تهران ۶۷۴ نفر کشته، اصفهان با ۶۰۰ نفر کشته و کرمان با ۴۸۸ نفر کشته بوده است.

وی کمترین آمار تلفات جاده‌ای را مربوط به استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و یزد عنوان کرد و گفت: ایلام با ۶۵ نفر کشته، کهکیلویه و بویراحمد با ۹۴ نفر کشته و یزد با ۱۳۵نفر کشته کمترین تلفات جاده‌ای کشور را داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز