خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان ویژه ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

پلیس‌های افتخاری بیمه می‌شوند

کد خبر : ۲۲۵۷۰۶

این نیروهای افتخاری مانند نیروهای بسیج که در واقع خارج از نیروی انتظامی و از قشرهای مختلف مردم هستند، می‌توانند داوطلب شوند.

فرمانده یگان ویژه ناجا با اشاره به بکارگیری پلیس افتخاری در یگان ویژه، گفت: جوانان، زنان و مردان علاقه‌مند به همکاری با یگان ویژه می‌توانند به ما مراجعه کنند و با آموزش‌هایی که به آنها ارائه می‌شود، در زمان‌های موردنیاز به یاری یگان ویژه بیایند.

سردار حسن کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این نیروهای افتخاری مانند نیروهای بسیج که در واقع خارج از نیروی انتظامی و از قشرهای مختلف مردم هستند، می‌توانند داوطلب شوند تا برای آنها پرونده تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نیروهای افتخاری را بیمه خواهیم کرد، افزود: در مناسبت‌های مختلف نظیر هفته نیروی انتظامی و یا در طرح‌هایی مانند طرح دریا و کنترل ورزشگاه‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.

فرمانده یگان ویژه ناجا در خصوص آموزش واحد افتخاری یگان ویژه نیز تصریح کرد: تمام آموزش‌های لازم در حد انتظامی و کنترل امور به این افراد ارائه می‌شود تا بتوانیم در مواقع بحران از آنها استفاده کنیم.

وی یگان ویژه بانوان را یکی از دسته‌هایی عنوان کرد که در قالب پلیس افتخاری طبقه‌بندی می‌شود و افزود: در ورزشگاه‌ها و در طرح‌هایی مانند طرح دریا و نیز تجمعاتی که نمی‌توان در کنترل آنها از نیروی مرد استفاده کرد، یگان ویژه بانوان به یاری یگان ویژه می‌آید و با مذاکرات اجتماعات را هدایت می‌کند.

کرمی یادآور شد: یگان ویژه بانوان و به طور کلی پلیس افتخاری یک بحثجدیدی است که حدود یک سال است، راه اندازی شده است.

وی همچنین یگان حافظ صلح را یکی از واحدهای یگان ویژه عنوان کرد که توسط سازمان کنفرانس اسلامی به کشورهایی که نیاز باشد، اعزام می‌شوند.

فرمانده یگان ویژه ناجا ادامه داد: اما تاکنون توسط این واحد هیچ ماموریتی انجام نگرفته اما ما آمادگی لازم را داریم و در صورت نیاز این یگان می‌تواند در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی انجام وظیفه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز