خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

لزوم بازنگری در قوانین مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۳۱

زمانی که برای یک جرمی سبک مجازاتی سنگین‌ در نظر گرفته می‌شود، مجازات خروجی و نتیجه لازم را نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: توازن کیفری و مجازات یک اصل در مکتب حقوق کیفری مدرن است به این معنا که میان مجازات و عنوان مجرمانه باید تناسب وجود داشته باشد.

میرهادی قره‌سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: زمانی که برای یک جرمی سبک مجازاتی سنگین‌ در نظر گرفته می‌شود، مجازات خروجی و نتیجه لازم را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کیفری در حوزه مواد مخدر نشان داده است که نتوانسته‌ایم نتیجه لازم را از قوانین موجود در حوزه اعتیاد و مواد روان‌گردان به دست آوریم، ‌تصریح کرد: مجازات‌ها نتوانسته‌اند، سیاست کلی مورد انتظار را در پی داشته باشد.

قره‌سید رومیانی در توضیح این مطلب افزود: یکی از این سیاست‌ها ایجاد بیم تجری جهت ارتکاب جرم یعنی از میان بردن جرات ارتکاب جرم است و دیگری جلوگیری از ارتکاب جرایم با ضد ارزش شمردن این جرایم که متاسفانه نتوانستیم به این نتایج برسیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: باید بررسی شود در کدام‌یک از حوزه‌ها؛ قوانین، اجرا و عمل و فرهنگ‌سازی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع باید توسط کارگروهی متشکل از دولت، مجلس و قوه قضائیه پی‌گیری شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: درحوزه مواد مخدر نیازمند بازنگری و اصلاح اساسی در چارچوب قانون هستیم.

قره سید رومیانی با اشاره به هزینه‌های گزافی که در حوزه مواد مخدر در سطح بین‌الملل و داخلی پرداخته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم، بهای سلامت اروپا و غرب را ما پرداخت می‌کنیم اما در قبال آن برای مبارزه با مواد مخدر از طرف کشورهای اروپایی و امریکایی بازپرداختی دریافت نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در حوزه قوانین مواد مخدر یادآور شد: با هر اعدامی که در حوزه مواد مخدر انجام می‌شود، بحثنقض حقوق بشر به عنوان یک دستاویز علیه کشورمان پیش کشیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز