خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

آمار زندانیان حوادثکارگاهی رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۳۲

سه هزار و ۷۱۶ زندانی جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری با جمع بدهی ۴۶۵ میلیارد تومان در نیمه اول سال ۹۲ آزاد شده و به خانه های خود برگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: متاسفانه آمار زندانیان حوادثکارگاهی و محکومیت‌های مالی رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا، اسدالله جولایی روز یکشنبه در نشست خبری خود با ارایه آمار نیمه اول سال ۹۳ و مقایسه آن با سال ۹۲ افزود: دوهزار و ۸۶۱ نفر با جمع بدهی ۲۴۰ میلیارد تومان و گذشت ۱۱۰ میلیارد تومانی از طلبکاران در نیمه نخست سال ۹۳ آزاد شدند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۷۱۶ زندانی جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری با جمع بدهی ۴۶۵ میلیارد تومان در نیمه اول سال ۹۲ آزاد شده و به خانه های خود برگشتند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور از اعلام آمادگی این ستاد برای کمک به آزادی هشت هزار و ۵۳۳ زندانی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: یکهزار و ۷۹ نفر در اثر تصادفات رانندگی، چهار هزار و ۷۵۰ نفربر اثر بدهکاری مالی، یکهزار و ۷۴۵ نفر بدهکاران مهریه زیر ۱۱۰ سکه، ۶۷۹ نفر بدهکاران نفقه و ۲۸۰ نفر زندانی به خاطر حوادثکارگاهی و شبه عمد در زندان به سر می برند که برای آزادی آنها ۴۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گفته وی بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد به استان تهران با یکهزار و ۱۱۳ نفر و کمترین به استان سیستان و بلوچستان با ۹۸ نفر اختصاص دارد.

وی یادآور شد: ۸۵ هزار نفر زندانی جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری از سال ۶۹ تا کنون آزاد شده‌اند که خوشبختانه آمار زندانی تصادفی رو به کاهش و متاسفانه آمار زندانیان حوادثکارگاهی و محکومیت های مالی رو به افزایش است.

جولایی با بیان اینکه روند ورودی تصادفات رانندگی بعد از اجرایی شدن قانون بیمه شخص ثالثبا شیب ملایم انجام می شود گفت: اما متاسفانه روند ورودی مددجویان مالی با شیب تند مسیر خود را طی می کند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور از آزادی پنج هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۴۸۰ نفر از این تعداد مرد و ۲۰۰ نفر زن بوده اند و ۲۹۰ میلیارد تومان به ذی نفعان پرداخت شد.

وی ادامه داد: برای آزادی این افراد به ۵۲۰ میلیارد تومان پول نیاز بود که با رایزنی های انجام شده با ذی نفعان موفق به اخذ گذشت به مبلغ ۲۳۰ میلیارد شده و در نهایت ۲۹۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شد.

جولایی با بیان اینکه ۶۱ هزار و ۸۳۶ زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری تا پایان سال ۹۲ آزاد شده اند، گفت: دو هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان برای آزادی آنها باید به ذی نفعان پرداخت می شد که همکاران توانستند یکهزار و ۵۲۹ میلیارد تومان را از اولیای دم و طلبکاران گذشت بگیرند.

به گفته وی هفت هزار و ۷۳۵ نفر از هموطنان نیازمند در زندانهای کشور با مبلغ بدهی ۸۳۰ میلیارد تومان و اخذ گذشت ۵۳۵ میلیارد تومان آزاد شده اند.

جولایی با اشاره به آمار نیمه نخست سال ۹۲ ادامه داد: سه هزار و ۷۱۶ نفر با مبلغ بدهی ۴۶۵ میلیارد تومان در نیمه نخست سال ۹۲ از زندانهای کشور آزاد شده اند که این آمار در نیمه نخست امسال دو هزار و ۸۶۱ نفر و با جمع بدهی ۲۴۰ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور استانهای ایلام، با ۱۴ زندانی و خراسان جنوبی با ۱۷ زندانی را کمترین استانهای با زندانی مهریه دانست و گفت: استانهای تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین آمار زندانیان تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز