خبرگزاری کار ایران

مرگ ۲۴۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۰۶

از کل تلفات مسمومیت با گاز ۱۸۵ نفر مرد و ۶۲ نفر زن بودند، این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۱۹۲ مرد و ۹۵ زن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست داده بودند.

۲۴۷ نفر از فروردین تا آبان سال جاری بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باخته‌اند، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات گازگرفتگی ۲۸۷ نفر بود، ۱۳.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، در بازه زمانی مذکور از کل تلفات مسمومیت با گاز ۱۸۵ نفر مرد و ۶۲ نفر زن بودند، این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۱۹۲ مرد و ۹۵ زن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست داده بودند.

براساس این گزارش، در این مدت استان های تهران با ۵۴، البرز با ۲۲ و اصفهان با ۱۸ فوتی به ترتیب بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز را داشته اند و آمار تلفات گازگرفتگی در این استان ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۳ کاهش در تهران، ۴.۸ افزایش در استان البرز و ۱۲.۵ درصد افزایش در اصفهان داشته است.

همچنین در مهر و آبان امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن روند کاهشی داشته، بنحویکه این آمار در مهر ماه با کاهش ۱۰ درصدی و در آبان ماه با کاهش ۱۶.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بود.

فصل زمستان اوج آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن

براساس آمارهای موجود، میزان تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن عمدتا در فصل زمستان افزایش می باید، بر این اساس در سال گذشته حدود نیمی از تلفات گازگرفتگی فقط مربوط به فصل زمستان بوده بنحویکه از ۸۲۸ فوتی مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته، ۴۱۸ نفر فقط در فصل زمستان جان باخته اند، و بیشترین تلفات در سال گذشته به ترتیب با ۱۵۴ و ۱۵۳ فوتی در ماه های دی و بهمن گزارش شده است.

در ۱۰ سال گذشته(۱۳۸۳ - ۱۳۹۲) هشت هزار و ۴۴۷ نفر از هموطنان به علت مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.

در همین بازه زمانی(۱۰ سال گذشته) سال ۱۳۸۶ با یکهزار و ۲۴ نفر، بیشترین تعداد وقوع مرگ های ناشی از گازگرفتگی را داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز