خبرگزاری کار ایران

رئیس گمرک:

آمار تخلفات در گمرک قابل توجه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۰۷

ما موضوعات قاچاق را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده شاهد کاهش قاچاق هستیم.

رئیس گمرک با اشاره به اینکه تخلفی در حد دستگاه های دیگر نداشته ایم، گفت: آمار تخلفات ما قابل توجه نیست.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان امروز درهمایش سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: قاچاق از جرایم سازمان یافته است و بر این اساس در موضوع مبارزه با پولشویی مطرح شده است.

وی افزود: ما موضوعات قاچاق را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده شاهد کاهش قاچاق هستیم.

رئیس گمرک ادامه داد: دو سال پیش در چابهار اعضای یک باند سازمان یافته اقدام به ترخیص کامیون هایی می‌کردند که تمامی آنها کارکرده بود اما اعضای این باند بعد از شماره گذاری کامیون ها آنها را به مردم می فروختند که پس از شناسایی متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تردد برخی از خودروها خارج از مناطق آزاد گفت: گمرک و نیروی انتظامی در این خصوص هماهنگ هستند؛ خودروها مجازند که تنها در مناطق آزاد یا شعاعی که برای آنها تعیین شده تردد کنند بنابراین برای تردد این نوع خودرو ها در خارج از محدوده مجوزی نداده و نخواهیم داد و اگر تاکنون موردی مشاهده نشده تخلف بوده و نیری انتظامی باید به دستگاه های ذی ربط متخلفان را معرفی کند.

وی در خصوص قاچاق سیگار نیز به خبرنگاران گفت: هیچ کالای قاچاقی از طریق گمرک که از مبادی رسمی بدون مجوز وارد نمی شود؛ آمار تخلفات در گمرک قابل توجه نیست و تخلفی در حد دستگاههای دیگر نداشته ایم.

کرباسیان تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه قاچاق مبادی متعدد ورود کالا به کشور است که بسیاری از این کالاها قاچاق نیز نمی باشد که توسط مسافران وارد کشور می شود.

به پایگاه خبری پلیس رئیس گمرک اظهار داشت: در تلاشیم تا تعرفه های گمرکی و زمان ترخیص کالا را در گمرک کاهش دهیم.

وی با اشاره به عدم اعتماد به اظهارنامه ها متاسفانه ارتباط الکترونیکی با دیگر کشورها نداریم به عنوان مثال اگر کالایی از کشور کره به کشور ما صادر شود ارزیابی اسناد به عهده همان کشور می باشد و از آنجایی که برخی کشورها اسناد صحیح به ما نمی دهند مجبوریم اظهارنامه های گمرکی کشورها را مجددکنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز