خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

مقابله با جرایم اقتصادی سازمان‌یافته در اولویت دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۱۸

همکاری پلیس با دستگاه قضایی نقش مهمی در پیگیری و برخورد با جرائم اقتصادی دارد.

دادستان کل کشور گفت: برخورد با جرائم اقتصادی سازمان یافته در اولویت برنامه دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور درباره برخورد با جرائم اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید همکاری پلیس با دستگاه قضایی نقش مهمی در پیگیری و برخورد با جرائم اقتصادی دارد، اما اصلاح و ایجاد ساز و کارهای پیشگیرانه نیز مهم بوده و باید در اولویت قرار بگیرد.

وی درباره پرونده پدیده شاندیز گفت: نسبت به شرکت‌هایی که پرونده آن‌ها در دادگستری مشهد و دادستانی مشهد مطرح است، از طرف دادستانی‌‌ همان استان اعلام شده که تبلیغات برای آن‌ها ممنوع است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در گزارشاتی که درباره اصل پرونده به ما رسیده، مهم‌ترین موضوع سهام‌داران و صاحبان سهم هستند.

وی گفت: اقدامات قضایی در این‌باره در راستای این است که سهام افراد مورد آسیب قرار نگیرد، به عبارت دیگر کار اقتصادی نباید همراه با تخلف باشد.

دادستان کل کشور افزود: اگر در یک بخش، شرکتی برای تغییر کاربری اراضی اجازه گرفت، نباید وارد تغییر کاربری زمین‌های غیرمجاز شود، این موضوع و تغییر کاربری زمین‌ها باید متوقف شود که از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

رئیسی تاکید کرد: درباره این پرونده، روند بررسی‌ها در دو جهت است اول تخلفات اعلام شده و دیگری رفع نگرانی مردم.

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است تا کار اقتصادی بدون تخلف دنبال شود و ما هم در دادستانی کل از نیروهای قضایی و اقتصادی تیمی را با حضور آقای بختیاری معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور تشکیل دادیم تا به همراه دادستانی مشهد کار را دنبال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز