خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور:

دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر، دغدغه لازم را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۵۶

مردم از تبعات و عوارض مواد مخدر صنعتی شناخت کافی ندارند / دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر نیز باید در این زمینه دغدغه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور گفت: به لحاظ پیچیدگی بحثمواد مخدر تنها راه مبارزه با آن برخورد فنی، تخصصی و حرفه‌ای پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی مؤیدی در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه مواد مخدر در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش یازده ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در یازده ماه گذشته کشف ۴۴۵ تن مواد مخدر را داشتیم که بیشترین کشفیات در شرق و حاشیه شرقی کشور بوده است.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن برنامه سال ۹۳ ناجا نیز با درنظر گرفتن اولویت‌ها بحثمبارزه با مواد مخدر را مورد توجه قرار دادیم و در این زمینه شاهد افزایش ۶۳ درصدی عملیات ناجا بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور تصریح کرد: درگیری با قاچاقچیان موادمخدر ۳ درصد، تلفات قاچاقچیان ۲۰ درصد و زخمی شدن قاچاقچیان ۶ درصد افزایش داشته است. در این میان ۸ نفر از همکاران ما نیز به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و متلاشی کردن بیش از ۲ هزار باند نیز در این سال انجام شده است، افزود: معتقدیم به لحاظ پیچیدگی بحثمواد مخدر تنها راه مبارزه با آن برخورد فنی، تخصصی و حرفه‌ای پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر است.

مؤیدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره مبارزه با مواد مخدر صنعتی نیز گفت: مردم از تبعات و عوارض مواد مخدر صنعتی شناخت کافی ندارند.

وی افزود: در این زمینه بخش دوم اقدامات فنی و تخصصی است که نیازمند ابزار و تکنولوژی روز برای شناسایی مواد مخدر صنعتی است که در برخی از استان‌ها پلیس مجهز به این تجهیزات شده است.

مؤیدی همچنین گفت: دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر نیز باید در این زمینه دغدغه لازم را داشته باشند. همچنین دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی باید به این مسئله ورود پیدا کنند تا بتوانند مردم را در این مسیر همراه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز