خبرگزاری کار ایران

احمدی‌مقدم در پاسخ به ایلنا:

درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات اظهارنظر نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۷۹

درباره ورود پول‌های کثیف به بحثانتخابات اظهارنظر نمی‌کنم، چرا که پلیس اگر صحبتی می‌کند، باید مبتنی بر پرونده و ورود حوزه قضایی باشد، از این رو من اظهارنظر سیاسی نمی‌کنم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ورود پول‌های کثیف به فضای سیاسی خیلی تعیین کننده نیست، اما این تلاش همواره وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار احمدی‌مقدم در همایش سراسری روسای پلیس مباره با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ورود پول‌های کثیف به سیاست و کنترل پلیس در این زمینه گفت: طبیعتا منابع مالی و دارندگان اموال تلاش می‌کنند، از مال خود در جهت اهداف خود استفاده کنند. البته در ایران این مسئله حاد نیست و به اثبات نرسیده است، اما از اینکه قاچاقچیان کالا یا واردکنندگان رسمی کالا تلاش می‌کنند با نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری مسائل را به نفع خود تغییر بدهند تا اینکه ورود کالا در انحصار آنها بماند و به دیگری امتیاز داده نشود، شکی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: درباره ورود این پول‌ها به بحثانتخابات اظهارنظر نمی‌کنم، چرا که پلیس اگر صحبتی می‌کند، باید مبتنی بر پرونده و ورود حوزه قضایی باشد، از این رو من اظهارنظر سیاسی نمی‌کنم.

احمدی‌مقدم افزود: در گذشته مواردی بوده که در قبل از انتخابات پول به نفع کسانی وارد شده باشد که شاید این فرد وارد مجلس شده و شاید نشده اما در کل ورود این پول‌ها به فضای سیاسی خیلی تعیین کننده نیست، اما این تلاش همواره وجود داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه درباره اقدامات پلیس در این باره گفت: این مسائل مربوط به وزارت اطلاعات می‌شود و وظیفه پلیس برخورد با جرم مشهود است اگر پرونده‌ای توسط قوه قضاییه به نیروی انتظامی ارجاع شود آن را پیگیری می‌کنیم.

احمدی‌مقدم گفت: نیروی انتظامی دستگاه اطلاعاتی نیست که وارد فضای انتخاباتی شود و اگر از ما استعلام می‌گیرند به مفهوم کار اطلاعاتی نیست بلکه براساس پرونده‌های موجود از ما نظر می‌خواهند.

وی درباره مبارزه با بحثقاچاق سیگار از سوی نیروی انتظامی گفت: تعداد فروشندگان دخانیات در کشور ما محدود نیست و دخانیات در کشور ما در همه جا عرضه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مبارزه با خرده فروشان و ورود پلیس به این مسئله با وظیفه اتحادیه صنفی تعارض دارد، به همین دلیل اگر صنف گزارش دهد، پلیس وارد عمل خواهد شد.

وی همچنین در بحثمقابله با خرده فروشان مواد مخدر گفت: متاسفانه در سال گذشته پاسخگویی مناسبی در این زمینه نداشته‌ایم، برخورد با خرده‌فروشی اقدام جهادی از سوی همه مسئو لین را می‌طلبد. ورود نیروی انتظامی به این مسئله مهم است اما کافی نیست.

احمدی‌مقدم درباره عملکرد پلیس با موضوع مواد مخدر در سال جاری گفت: در مجموع به دلیل کنترل مرز و انحلال چند باند بزرگ که تعدادی از آنها دریایی بوده‌اند کاهش چشمگیری در ورود مواد مخدربه کشور داشته‌ایم و می‌‌توانیم؛ در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۴ جایی از مرز باقی نماند که واحد انتظامی ثابتی نداشته باشد حضور حداقلی ناجا در سال آینده در مرز محقق خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره اعدام قاچاقچیان نیز گفت: ما موافق اجرای قانون هستیم، چرا که تضعیف مجازات می‌تواند عامل شیوع بیشتر جرم باشد.

وی تاکید کرد: وقتی در یکی دو استان در سال گذشته سختگیری بیشتری اعمال کردیم، شاهد ورود کمتر مواد و افزایش قیمت مواد مخدر بودیم که خود عامل بازدارنده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز