خبرگزاری کار ایران

۵ کشته و زخمی در پی وقوع انفجار در معدن قلعه خرگوشی اردکان

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۶۷

حوالی ظهر روز دوشنبه(۱۶ تیر) در معدن گرانیت قرمز قلعه خرگوشی اردکان واقع در شمال شرق این شهرستان انفجاری رخ داد که بر اثر آن دو کارگر جان باختند و سه کارگر دیگر مجروح شده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کشته شدن دو کارگر و جراحت سه کارگر دیگر در پی وقوع انفجار در معدن گرانیت قرمز قلعه خرگوشی اردکان خبر داد.

«محمدحسین ریاحی» در این باره به ایلنا گفت: حوالی ظهر روز دوشنبه(۱۶ تیر) در معدن گرانیت قرمز قلعه خرگوشی اردکان واقع در شمال شرق این شهرستان انفجاری رخ داد که بر اثر آن دو کارگر جان باختند و سه کارگر دیگر مجروح شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از کارگران بلافاصله بعد از وقوع انفجار جان باخت اما چهار کارگر دیگر که دچار جراحت و سوختگی شده بودند، به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شده‌اند. متاسفانه صبح امروز(چهارشنبه ۱۸ تیر) یکی دیگر از کارگران به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

به گفته ریاحی، «جواد حسینی» و «مرادی‌نژاد» دو کارگری بودند که جان خود را در این حادثه از دست دادند.

این مقام دولتی در تشریح گزارش بازرسی کار نهاد متبوعش از علت وقوع انفجار در معدن گرانیت قرمز قلعه خرگوشی اردکان، تصریح کرد: شماری از کارگران ظهر روز دوشنبه وارد انبار مواد منفجره معدن شده بودند. یکی از آنان علی رغم هشدار همکارانش سیگار روشن کرده و ته سیگارش به هر دلیلی روی یکی از محموله‌های فسفر افتاده که در ‌‌نهایت منجر به وقوع انفجار شده است.

وی افزود: در این معدن، جدا کردن سنگ‌ها از کوه به وسیله آتش باری انجام می‌شود و مواد منفجره مورد نیاز برای آتش باری در انباری که انفجار در آنجا به وقوع پیوسته نگهداری می‌شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پایان اظهار کرد: معدن گرانیت قرمز قلعه خرگوشی اردکان رو باز است، ۱۷ کارگر در آن مشغول به کارند و شرکت کوه نور پارس که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را هم دارد از آن بهره برداری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز