خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران:

باید وقوع حوادثکار به حداقل ممکن برسد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۸۰

باید از تکرار حادثه اخیر کشته شدن کارگران در خط ۷ متروی تهران جلوگیری شود / هرچند کارگاههای حفاری خطوط مترو حادثه خیز هستند اما مدیران پروژه و پیمانکاران باید با افزایش حداکثری ایمنی کار تکرار چنین حوادثی را به حداقل برسانند.

رئیس فراکسون کارگری شورای شهر تهران روز پنجشنبه(۱۹ تیر) از پروژه خط ۷ مترو بازدید کرد.

به گزارش ایلنا «محسن سرخو» در این بازدید گفت: خط ۷ متروی تهران نقش حیاتی در حمل و نقل شهروندان خواهد داشت. راه اندازی این خط از مترو تاثیر به سزایی در کاهش بار ترافیکی در گلوگاههای اصلی شهر خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه ادامه داد: با توجه به نقش اساسی این خط از مترو در حمل و نقل، باید برای تکمیل آن در اسرع وقت تلاش کرد.

سرخو در خصوص حادثه کشته شدن دو کارگر در خط ۷ مترو در روز ۱۲ تیر گفت: باید جلوی وقوع چنین حوادثی گرفته شود. هرچند کارگاههای حفاری خطوط مترو حادثه خیز هستند اما مدیران پروژه و پیمانکاران باید با افزایش حداکثری ایمنی کار تکرار چنین حوادثی را به حداقل برسانند.

وی درخصوص پروژه خط ۷ مترو افزود: ۱۲ کیلومتر از این خط باید تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری برسد. هدف نهایی این خط ۲۷ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر باقیمانده تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین درباره نوسازی حمل و نقل شهری در تهران گفت: باید تاکسی‌های هیبریدی و موتورهای برقی جایگزین خودرو‌ها و موتورهای پرمصرف و آلوده کننده هوا شوند. همچنین قرار است ۹۰۰۰ اتوبوس فرسوده نیز جایگزین شوند.

سرخو ادامه داد: از پایان سال ۹۳ تا پایان سال ۹۷ باید سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو گسترش یابد که در پایان این بازه زمانی با احتساب خطوط فعلی، طول خطوط مترو به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز