خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت هشت روز اعلام شد:

استفاده انسانی از بالابر حمل بار عامل مرگ سه کارگر در اراک

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۳۷

«دو عامل در وقوع این حادثه موثر بوده است. عامل اول سوار شدن کارگران به بالابر حمل بار است و عامل دیگر اینکه از بالابری که نقص داشته استفاده شده است.»

پس از گذشت هشت روز ازکشته شدن سه کارگر ساختمانی در اراک، سرانجام مسئول بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی علت وقوع این حادثه شغلی را اعلام کرد و گفت کارشناسان این اداره همچنان در حال بررسی حادثه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اراک، «داور خدادادی» نقص در بالابر و کارنکردن حائل ایمنی را علت پاره شدن کابل و سقوط سه کارکر ساختمانی اعلام کرد.

خدادادی گفت: مکان وقوع حادثه ساختمان نیمه کاره ای است که شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری آینده کیش(بساک) آن را به تازگی خریداری کرده است.

مسئول بازرسی کار استان مرکزی درباره جزئیات این حادثه گفت: حدود یک هفته پیش شرکت دو جرثقیل آداک را از شرکتی خریداری کرد و این ماشین‌ها برای حمل بار در کارگاه ساختمانی نصب شده بود. در روز حادثه کارگران در حین حمل بار سوار بر بالابر شدند که در طبقه سیزدهم ناگهان کابل بالابر پاره شد و کارگران همراه با بار به پایین سقوط کردند و در دم فوت کردند.

این مقام مسئول افزود: بالابری که مورد استفاده قرار گرفته است چون مخصوص حمل بار بوده طبعا از ایمنی بالایی برخوردار نبوده است و ضعف نظارت بر کار و فقدان هشدارهای لازم برای ممانعت از استفاده انسانی از بالابر حمل بار در کشته شدن سه کارگر تاثیرگذار بوده است.

به گفته خدادادی، هم‌اکنون کابل پاره شده بالابر برای آزمایش فنی فرستاده شده است.

خدادادی با اشاره به این که بیمه دیه این کارگران را به خانواده هایشان پرداخت می کند، اسامی کارگران کشته شده را محمد هادی اسفندی ۲۷ساله و متاهل، حسین عسگری ۲۴ ساله و مجرد و علیرضا حمیدی قشلاقی ۳۵ ساله و متاهل اعلام کرد.

این مقام مسئول در اداره کار استان مرکزی دو عامل را در وقوع این حادثه موثر دانست. عامل اول سوار شدن کارگران به بالابر حمل بار است و عامل دیگر اینکه از بالابری که نقص داشته استفاده شده است.

وی از طرح و رسیدگی این پرونده در مراجع قضایی دادسرای اراک خبر داد و افزود نتایج تخصصی بررسی به قاضی پرونده اعلام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز