خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری /

کشته شدن کارگران ساختمانی در روزهای بدون بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۱۶

هرچند این اخبار بیانگر تمامی حوادثمنجر به فوت کارگران ساختمانی در طول روز گذشته نیست و صرفا بر اساس تصادف به سطح رسانه‌ها راه یافته‌اند، اما می‌تواند نشان دهنده بخشی از فاجعه جاری کارگران ساختمانی باشد که این روزها حمایت حداقلی بیمه از ایشان نیز توسط مجلس متوقف شده است.

رسانه‌ها از کشته شدن سه کارگر ساختمانی در سه استان کشور در روز یکشنبه ۲۷ مهرماه خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا، هرچند این اخبار بیانگر تمامی حوادثمنجر به فوت کارگران ساختمانی در طول روز گذشته نیست و صرفا بر اساس تصادف به سطح رسانه‌ها راه یافته‌اند، اما می‌تواند نشان دهنده بخشی از فاجعه جاری کارگران ساختمانی باشد که این روزهاحمایت حداقلی بیمهاز ایشان نیز توسط مجلس متوقف شده است.

مرگ کارگر ۱۶ ساله

یک کارگر نوجوان مشهدی که روز یکشنبه در حال بازسازی منزلی قدیمی بود بدلیل تخریب غیر اصولی دیوار جان خود را از دست داد.

مدیر حوزه ۳ سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص این حادثه گفت: دو کارگر ۱۶ و ۳۰ ساله در حال تخریب دیوار میانی یک واحد مسکونی دو طبقه در بولوار جمهوری اسلامی بودند که به علت عدم رعایت اصول ایمنی دیواری به ارتفاع ۴ متر و عرض ۲ متر بر روی کارگر ۱۶ ساله فرو می‌ریزد و باعثمرگ او می‌شود.

مرگ زیر آوار

ظهر روز گذشته یک کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار در بلوار شهید کریمی استان قم جان باخت.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی قم درباره حادثه دیروز گفت: با اعلام این حادثه به آتش نشانی قم، نیروهای ایستگاه های شش و ۱۰ آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران آتش نشانی پس از عملیات آواربرداری جسد این کارگر اتبعه افغانستان را از زیر آوار بیرون کشیده و وی را به آرامگاه بهشت معصومه قم انتقال دادند.

مرگ بر اثر سقوط

حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته یک کارگر بر اثر سقوط از طبقه هفتم پاساژ «لاله‎زاری گرگان» جان باخت.

به گزارش آتش‌نشانی گرگان، این کارگر ساختمانی که «ابراهیم تجری» نام دارد به دلیل غیراستاندارد بودن آسانسور محل واقعه جان باخته است.

براساس این گزارش، به دلیل استقرار یک رستوران در این پاساژ و فقدان موافقت ساکنان پاساژ با استفاده از دو آسانسور اصلی پاساژ در این مکان، مجموعه به ایجاد یک مسیر بالابر در مسیر مستقیم همکف به طبقه هفت روی آورده بود و اقدام به راه‎اندازی این آسانسور ناامن و غیراستاندارد کرده بود.

براساس گزارش آتش‌نشانی‎ گرگان، آسانسور مورد نظر ویژگی مناسب یک آسانسور را نداشته، بلکه تنها یک بالابر بوده و عامل اصلی این اتفاق ناگوار نیز بی‎توجهی به موضوع ایمنی و استاندارد در نصب و راه‎اندازی آن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز