خبرگزاری کار ایران

یک وکیل دادگستری تشریح کرد:

شیوه رسیدگی نهاد قضایی به کشته شدن دو کارگر پتروشیمی جم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۴۵

«اولیای دم در مرحله بعد باید در دادگستری شکایت کنند. دادگستری نظر پزشکی قانونی و اداره کار درباره دلیل وقوع حادثه را جمع می‌کند و حتی اگر نیاز باشد کار‌شناس خود را وارد قضیه می‌کند. در ‌‌نهایت میزان تقصیر بین کارگر و کارفرما تقسیم می‌شود و بر همین اساس به خانواده‌های کارگران دیه تعلق می‌گیرد.»

یک وکیل دادگستری در تشریح ساز و کار رسیدگی بهمرگ دو کارگر پتروشیمی جم بر اثر استنشاق گاز نیتروژن در هفته گذشتهگفت کارفرما در اولین اقدام باید گزارش حادثه را تهیه کند و به اداره کار بفرستد.

«سهراب قنبری» در این باره به ایلنا گفت: اداره کار در روزهای بعد از محل وقوع حادثه بازدید می‌کند و نظرش را درباره دلیل وقوع حادثه اعلام می‌کند که مثلا دستگاه خراب بوده، کارگر بی‌احتیاطی کرده و یا کارفرما مقصر بوده است.

او افزود: اولیای دم در مرحله بعد باید در دادگستری شکایت کنند. دادگستری نظر پزشکی قانونی و اداره کار درباره دلیل وقوع حادثه را جمع می‌کند و حتی اگر نیاز باشد کار‌شناس خود را وارد قضیه می‌کند. در ‌‌نهایت میزان تقصیر بین کارگر و کارفرما تقسیم می‌شود و بر همین اساس به خانواده‌های کارگران دیه تعلق می‌گیرد.

این وکیل دادگستری در ادامه تاکید کرد: اگر کارفرما در این قضیه قصور کرده باشد باید به خانواده‌های کارگران دیه پرداخت کند و سازمان تامین اجتماعی هم برای او جریمه‌ای در نظر می‌گیرد.

قنبری در پایان گفت: زمانی که تشخیص داده شود قصور کارفرما عمدی بوده است، موضوع جنبه کیفری پیدا می‌کند و برای کارفرمای متخلف مجازات حبس در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است «حسین حیدری» و «محمود جعفری» از کارگران پیمانی واحد نگهداری و تعمیرات پتروشیمی جم عصر سه‌شنبه هفته گذشته(۱۳ آبان) هنگام شستشوی مخزن راکتور بر اثر استنشاق گاز نیتورژن جان خود را از دست دادند.

رئیس بازرسی کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس(عسلویه) در همین رابطه گفته است که گزارش بازرسی کار این منطقه از حادثه مرگ دو کارگر یاد شده در این هفته تکمیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز