خبرگزاری کار ایران

یک ماه پس از وقوع حادثه؛

گزارش پزشکی قانونی درباره کشته‌شدگان پتروشیمی جم هنوز اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۹۶

۱۳ آبان ماه سال جاری(حدود یک ماه پیش) آقایان «حسین حیدری» و «محمود جعفری» که از کارگران پتروشیمی جم بودند هنگام کار در یکی از مخازن براثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

همکاران دو کارگری که نزدیک به یک ماه پیش بر اثر حادثه گازگرفتگی در«پتروشیمی جم»کشته شده بودند از طولانی‌ شدن روند رسیدگی به پرونده خسارت همکاران خود خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا۱۳ آبان ماه سال جاری(حدود یک ماه پیش) آقایان «حسین حیدری» و «محمود جعفری» که از کارگران پتروشیمی جم بودند هنگام کار در یکی از مخازن براثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

با گذشت نزدیک به یک ماه از این حادثه منابع کارگری ایلنا در این واحد پتروشیمی می‌گویند که هنوز گزارش رسمی پزشکی قانونی اعلام نشده است.

براساس گفته‌های این کارگران بعد از حادثه روز سیزدهم آبان، جنازه کارگران کشته شده برای تحقیقات قانونی به پزشکی قانونی بوشهر فرستاده شد و با وجود برگزاری خاکسپاری هنوز گزارش این پرونده آماده نشده است.

به گفته کارگران پتروشیمی جم از قرار معلوم روند تهیه پزشکی قانونی تا دو ماه زمان می‌برد و در این فاصله پیگیری‌های حقوقی و قضایی بازماندگان این کارگران به دلیل آماده نبودن گزارش پزشکی قانونی متوقف شده است.

همکاران کارگران کشته شده پتروشیمی فجر در تشریح این وقفه ایجاد شده می‌گویند: از قرار معلوم کارفرمای پتروشیمی جم آمادگی خود را برای پرداخت خسارت بازماندگان اعلام کرده است اما به دلیل نبود گزارش پزشکی قانونی پرداخت خسارت بازماندگان به تاخیر افتاده است.

شنیده‌های کارگران پتروشیمی فجر حاکی از آن است که شرکت بیمه مسئولیت پرداخت خسارت اصلی را برعهده خواهد گرفت و در مقابل پرداخت مابه‌التفاوت این خسارت برعهده کارفرما خواهد بود.

از آنجا که حادثه سیزده آبان پتروشیمی جم مصادف با ماه قمری «محرم» است برابر قانون مجازات اسلامی خسارت دیه نقص عضو و یا فوت اشخاص در این روز دو برابر خواهد بود.

به گفته این کارگران اعلام آمادگی کارفرمای پتروشیمی فجر برای پرداخت خسارت بازماندگان پس از آن صورت می‌گیرد که بی‌تقصیری کارگران کشته شده در بروز حادثه روز سیزدهم آبان ماه مشخص شده است، زیرا چنانچه در بروز این حادثه تقصیری متوجه کارگران قربانی بود هیچ خسارتی به بازماندگان آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

در روزهای بعد از حادثه گازگرفتگی پتروشیمی جم، همکاران این دو کارگر به ایلنا گفته بودند کهبرخلاف مقررات ایمنی و حفاظت فنیدر زمان حادثه نماینده واحد ایمنی پس از صدور مجوز محل انجام کار را ترک کرده است.

بر این اساس، مطابق اصول ایمنی در کارگاه‌هایی مانند مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه هرگونه فعالیت کارگران منوط به صدور مجوز کار(برگه پرمیت) است، این برگه‌ها حداقل در سه نسخه توسط نماینده واحدهای ایمنی و بهره برداری کارگاه صادر می‌شوند و مطابق همین مقررات صادر کنندگان آن می‌بایست از آغاز تا پایان کار در محل کار کارگران حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز