خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرد:

ناگفته‌هایی از دلایل کشته شدن ۸ کارگر ساختمانی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۵۰

«نظام مهندسی و مسول ایمنی پروژه در گزارش‌های خود اساسا به این موضوع که جابه جایی کارگران توسط آسانسور حمل بار انجام شده اشاره‌ای نکرده‌اند. / چهار نفر از کارگران کشته شده برق کار بودند و ۴ نفر از کارگران ساده ساختمانی بوده‌اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور یک روز پس ازکشته شدن هشت کارگربر اثر سقوط بالابر گفت: علی رغم اینکه این پروژه دارای مسول ایمنی بوده، اما استانداردهای لازم جهت حفاظت از جان کارگران به درستی رعایت نشده بود که در ‌‌نهایت عدم وجود نظارت ایمنی منجر به بروز حادثه‌ای دلخراش برای کارگران شد.

اکبر شوکت روز چهارشنبه(۲۹ بهمن) در گفتگو با ایلنا، علت اصلی بروز حوادثساختمانی را عدم رعایت استاندارد‌ها و اصول ایمنی در پروژه‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت:بر اساس آیین نامه‌های ایمنی نباید از آسانسور حمل بار برای جابه جایی نیروی انسانی استفاده کرد در حالیکه می‌بینیم حادثهٔ روز گذشته به دلیل سقوط آسانسور حمل بار رخ داده و صرف استفاده از این وسیله خلاف آیین نامه‌های ایمنی و ناشی از نظارت نادرست مسولین ایمنی بر روند انجام کار است.

به گفته این مقام صنفی، مجتمع مسکونی محل حادثه در زمینی به وسعت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است و قرار است با ۱۵۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری برسد.

شوکت ضمن بیان این مطلب که از زمان وقوع حادثه، فعالیت کلیه بالابرهای این مجتمع در حال ساخت متوقف شده است ادامه داد: قانون به صراحت تاکید می‌کند که آسانسور حمل بار تنها برای حمل ملزومات ساخت و ساز استفاده می‌شود و نباید از آن برای جابه جایی نیروی انسانی استفاده کرد.

به گفتهٔ شوکت، چهار نفر از کارگران کشته شده برق کار بودند و ۴ نفر از کارگران ساده ساختمانی بوده‌اند که در بخش‌های دیگر این پروژه مسکونی مشغول به کار بودند.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی همچنین از پیگیری این حادثه در کارگروه حوادثکار کشور خبر داد.

شوکت درباره وضعیت بیمهٔ این کارگران گفت: این کارگران از طریق پروژه دارای بیمهٔ درمانی تامین اجتماعی بودند و از بیمهٔ کارگران ساختمانی استفاده نمی‌کردند.

به گفتهٔ این مقام صنفی، نظام مهندسی و مسول ایمنی پروژه در گزارش‌های خود اساسا به این موضوع که جابه جایی کارگران توسط آسانسور حمل بار انجام شده اشاره‌ای نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: عجیب است که در گزارش نظام مهندسی و مسول ایمنی به اینکه آسانسور حمل بار علت حادثه بوده اشاره‌ای نشده است و این مسئله به خودی خود تامل بر انگیز است.

وی وقوع حوادثاین چنینی را ناشی از عدم توجه و نظارت سازمان‌هایی چون نظام مهندسی و وزارت شهرسازی و شهرداری‌ها به نیروی انسانی دانست و گفت: وقتی سازمانهای متولی امر چون شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای جان نیروی انسانی ارزش قائل نیستند وقوع چنین اتفاقاتی محتمل است.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ارائهٔ آموزش‌های ایمنی صحیح به مسولین ایمنی و کارگران ساختمانی گفت: ارائهٔ آموزش‌های ایمنی و نظارت بر اجرای قانون تنها راه کاهش حوادثساختمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز