خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی شهرداری طبس خواستار حذف پیمانکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۶

چکیده: کارگران پیمانکاری «درخشان کویر یزد» مدعی‌اند که حقوق دریافتی آنان کفاف زندگی خانوادگیشان را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد به واسطه کار آنان به سودهای کلانی دست پیدا کرده‌ است.

جمعی از کارگران شهرداری طبس که تحت نظارت شرکت پیمانکاری «درخشان کویر یزد» فعالیت دارند روز گذشته با مراجعه به خانه کارگر طبس در استان خراسان جنوبی خواستار تبدیل وضعیت قرارداد کاری خود از «پیمانی» به «قرارداد مستقیم» شدند.

«غلام‌رضا محمدی» دبیر خانه کارگر طبس با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: کارگران پیمانی شرکت درخشان کویر یزد از نداشتن امنیت شغلی به دلیل نوع قرارداد کاری و همچنین دستمزد ناکافی ابراز نارضایتی می‌کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از حقوق این کارگران به پیمانکار اختصاص می‌یابد، گفت: این در حالیست که کارگران پیمانکاری «درخشان کویر یزد» مدعی‌اند که حقوق دریافتی آنان کفاف زندگی خانوادگیشان را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد به واسطه کار آنان به سودهای کلانی دست پیدا کرده‌ است.

به گفته دبیر خانه کارگر طبس، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی از جمله شرکت پیمانکاری درخشان کویر یزد در شهرداری طبس مشغول به کارند ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنان وجود دارد.

این فعال کارگری در ادامه سوابق کاری این کارگران را بین ۱۰ تا ۱۶ سال ذکر کرد و درباره اعتراض کارگران به کاهش مدت زمان قرار داد کاری توضیح داد: با وجود آنکه کارگران پیمانی شرکت درخشان کویر تا پایان سال جاری قرار داد دارند اما اخیرا پیمانکار در یک اقدام غیر منتظره از کارگران خواسته است قرار داد دیگری که تا اواسط دی ماه مهلت دارد را امضاء کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز