خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خبرداد:

11 میلیارد تومان برای آزادی 98 زندانی جرائم غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۱۳

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: برای حل مشکل زندانیان جرائم غیر عمد در استان نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های خراسان جنوبی محمد علی اربابی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشن یکم تیر ماه سال جاری مصادف با شانزدهم ماه مبارک رمضان در سالن الغدیر بیرجند برگزار خواهد شد، افزود: عجز از پرداخت دیه، محکومیت‌های مالی و عجز از پرداخت مهریه و نفقه زندانیان غیرعمد را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیاست نظام و قوه قضائیه بر این است که تعداد زندانیان کاهش پیدا کند، گفت: طبق سنت‌های سال قبل خانواده‌های زندانیان نیز در کمک‌های این جشن دخیل خواهند بود.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه کمک‌های مردم در این راه ممکن است بسیار جزئی باشد اما هدف از برگزاری این جشن ترویج روحیه ایثار، عفو و بخشش در جامعه است.

اربابی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 127 زندانی آزاد شده‌اند افزود: مبلغ بدهی این تعداد 54 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد از طریق کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور و گذشت شاکیان آزاد شده‌اند گفت: 30 میلیارد ریال از بدهی‌ها از طریق گذشت شاکیان انجام گرفته است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد دیه استان همواره در طول سال فعال و پویا است اظهار داشت: این ستاد هر دو هفته یک‌ بار جلسه ای در جهت کمک به زندانیان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 12 زندانی آزاد شده‌اند بیان کرد: مبلغ کل بدهی این تعداد 11 میلیارد ریال بوده است که از این رقم 7 میلیارد ریال گذشت بوده است.

اربابی با بیان اینکه در حال حاضر 98 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد 3 زندانی عاجز از پرداخت دیه، 67 زندانی مربوط به بدهی‌های مالی، 24 زندانی مربوط به عجز در پرداخت مهریه و 4 زندانی عاجز از پرداخت نفقه هستند.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی این تعداد زندانی 11 میلیارد تومان نیز است و بیشترین بدهی‌ها مربوط به محکومیت‌های مالی است که در سال گذشته اولویت آزادسازی با محکومین دیه بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بیرجند نیز با بیان اینکه کمک به خانواده زندانیان در سیاست‌ها و بودجه دولت دیده نشده است گفت: 88 درصد خانواده زندانیان استان فاقد شغل و نیازمند کمک هستند.

هاشم اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 400 خانواده زندانی و پنج هزار فرزند زندانی در استان وجود دارد بیان کرد: اگر به تربیت خانواده و فرزندان زندانیان نرسیم جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی زیادی و در نتیجه افزایش ورودی‌های زندان‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند با بیان اینکه 86 درصد از خانواده‌های زندانیان فاقد مسکن هستند افزود: 88 درصد از این خانواده‌ها فاقد شغل و 12 درصد باقی مانده دارای مشاغل خانگی‌اند و شغل پایدار ندارند.

وی با اشاره به اینکه 47 درصد از فرزندان زندانی بین 10 تا 20 سال سن دارند گفت: متاسفانه مجازات‌های اجتماعی را هیچ کس در جامعه قبول ندارد.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: سال گذشته 600 میلیون تومان به خانواده‌های زندانی کمک شده است که تمام آن توسط کمک‌های مردم به انجمن پرداخت شده و هیچ مبلغی توسط دولت پرداخت نشده است.

وی خواستار نگاه ویژه دولت و مسئولان به خانواده‌های زندانیان شد و اظهار داشت: در بودجه‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های دولت هیچ کاری برای خانواده‌های زندانیان انجام نشده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند با بیان اینکه خانواده‌های زندانی هیچ نقشی در ایجاد جرم ندارند افزود: در حال حاضر بیش از 680 فرزند زیر 6 سال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حساب زندانی از خانواده آن‌ها باید جدا شود گفت: باید سطح آگاه‌سازی مردم در جامعه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز