خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

نخبگان جزو مهمترین سرمایه‌های استان هستند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۰۴

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان دارای سابقه دیرینه علمی و فرهنگی است و دارای مفاخر بسیاری است، گفت: نخگبان جامعه ما جزو مهمترین سرمایه های این استان محسوب می شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار که در جلسه طرح ضیافت اندیشه و نشست نخبگان و سرآمدان استان سخن می گفت با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو دانشگاهی‌ترین استان‌های کشور محسوب می شود ، خاطر نشان کرد: از این استان چهره‌های علمی و حوزوی فراوانی برخاسته و هر یک در آسمان علم و دانش این سرزمین همچون ستاره‌ای درخشان تابیده اند.

وی وجود نیروی انسانی مستعد و متخصص را از دیگر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مهم استان برشمرد و یادآور شد: برای حل مشکلات استان در بخش‌های مختلف و رسیدن به توسعه باید از نخبگان علمی و دلسوزان و کسانی که به معنی واقعی دل در گرو توسعه و پیشرفت استان دارند، استفاده کرد.

وی همدلی و همپوشانی را مهمترین رمز موفقیت دانست و تصریح کرد: آماده ایم در یک فضای توام با همدلی و صمیمیت از نظرات و پیشنهادات تمامی دلسوزان، نخبگان و افرادی که متعهدانه در توسعه همه جانبه استان می کوشند از هر طیف ،گروه ، جناح و تفکری که هستند با تمام توان استفاده و نظرات و پیشنهادات دلسوزانه آنان را اخذ و بکار گیریم.

وی به خدمات و اقدامات دولت تدبیر وامید در استان اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های فراوان بعد از انعقاد قرارداد با وزارت امور خارجه موفق به راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان شدیم چرا که معتقدیم این امر تاثیر بسیار زیادی بر تسهیل روابط با دنیای خارج و نیز خارج شدن استان از بن بست جغرافیایی و سیاسی دارد.

وی ادامه داد: در مدتی که از راه اندازی این نمایندگی می گذرد تاکنون سفرا و رایزنان تجاری متعددی از کشورهای مختلف دنیا به این استان سفر کرده و به نتایج مناسبی نیز منجر شده است.

مقام عالی دولت در استان، کاهش بروکراسی اداری و حذف قوانین زائد را از دیگر اقدامات دانست و تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده شاهد حضور وزیر محترم اطلاعات و رئیس محترم دیوان محاسبات کشور به استان بودیم که این امر نقش مهمی در تسریع روند انجام امور اداری و کاهش بروکراسی اداری در زمینه جذب سرمایه گذار و سایر امور مرتبط داشته است.

خدمتگزار، به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه سرمایه گذاری ، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان ، اقدام به راه اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کرده و در این جلسه که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی برگزار می گردد مشکلات به صورت دقیق و کارشناسی شده بررسی و راهکارهای حل مشکلات نیز ارائه و پیشنهاد می شود.

وی خراسان جنوبی را دارای معادن غنی فلزی و غیرفلزی دانست و تصریح کرد: مسئولان امر باید تلاش کنند تا این معادن فرآوری شده و به ثروت ،اشتغال و ارزش افزوده تبدیل گردد چرا که این امر موجب ایجاد نشاط و امید در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتصال استان به خط ریلی راه آهن از جمله مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوده است ، گفت: با تلاش ها واقداماتی که صورت گرفت در سال ۹۴ برای این پروژه ردیف اعتباری مستقل اخذ شد که گامی بلند برای اجرایی شدن آن در سال های آتی محسوب می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در سفر اخیر نخست وزیر هندوستان و رئیس جمهور اسلامی افغانستان به ایران در خصوص ایجاد دالان بین المللی حمل و نقل در منطقه شرق کشور به منظور پیگیری اجرای این پروژه مهم در جلسات تخصصی به عنوان تنها استاندار حضور یافته و پیگیری های لازم را به انجام رساندیم.

وی استفاده از نخبگان در تمامی زمینه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: آماده حضور نخبگان در کارگروه ها و شوراهای مرتبط استان و استفاده از نظرات ،دیدگاه ها و پیشنهادات ارزنده و دلسوزانه این عزیزان در تمامی بخش ها و زمینه ها هستیم.

خدمتگزار به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل " اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در استان خراسان جنوبی تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و اقدامات مناسبی نیز در این رابطه صورت گرفته و از این حیث جزو استان های برتر کشور هستیم.

وی به اخذ وبکارگیری پیشنهادات نخبگان استان در زمینه اجرایی کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: نخبگان قطعاً می توانند در این زمینه بسیار کمک کننده و راهگشا باشند.

خدمتگزار به تحقق برنامه ها و سیاست های کاری دولت تدبیر وامید در استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرایی شدن برنامه های دولت یازدهم نیز باید به عنوان یک اولویت مهم کاری مورد توجه مسئولان و متولیان امر در تمامی بخش ها و زمینه ها قرار گیرد و در این رابطه از تمام توان کاری و اداری خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همه ما سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم ،گفت: همه باید بدون تفرق و دودستگی در راه تحقق آرمان های والای نظام مقدس اسلامی ،منویات رهبر فرزانه انقلاب و برنامه های دولت و نیز ارائه بهترین خدمات به مردم عزیز استان از تمام توان کاری و اداری خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز