خبرگزاری کار ایران

استاندارخراسان جنوبی خبر داد:

توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با ولایات فراه و هرات افغانستان

استاندار خراسان جنوبی از مورد توافق قرار گرفتن توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک با ولایات فراه و هرات افغانستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، افزود: در نشست کاری که با والی ولایت فراه به انجام رسید مقرر شد طرف افغان نیز درباره مشارکت در آسفالت مسیر ارتباطی ماهیرود به فراه و نیز تامین منابع مالی این پروژه همکاری‌های مشترکی صورت دهند تا هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح این مسیر باشیم.

پرویزی، افزود: مقرر شد در حوزه آب و برق با هدف توسعه مرز ماهیرود با والی فراه اقدامات مشترکی صورت گیرد؛ این در حالی است که در زمینه ارتقای خدمات و امکانات موجود در گذر مرزی ماهیرود نیز، خراسان جنوبی تعهداتی را پذیرفت که به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی توسعه تجارت به ویژه حضور شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران از کشور افغانستان در خراسان جنوبی را از درخواست‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: درباره فروش سیمان به طرف افغانی نیز توافقات خوبی صورت گرفت که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات خوبی در این حوزه نیز باشیم.

مقام عالی دولت در استان، تسهیل تردد کامیون‌های باری از گذرگاه‌های مرزی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مقرر شد کمیته مشترکی مشکلات را در این زمینه به صورت تخصصی احصاء و برای رفع موانع موجود راهکارهای لازم را ارائه دهد.

پرویزی، استفاده بیش از پیش از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را از دیگر توافقات انجام شده در این زمینه دانست و تصریح کرد: در نشستی که با والی ولایت هرات صورت گرفت مقرر شد مشکلات اداری در زمینه فعال سازی گذر مرزی یزدان نیز به انجام برسد.

وی به طرح مباحث مربوط به حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه کشت فرا سرزمینی و کمک به کشت جایگزین در افغانستان نیز توافقات خوبی به انجام رسید.

وی ادامه داد: به منظور بررسی دقیق مشکلات و نیز رسیدن به راه‌حل‌های کارشناسی مقرر شد نشست‌های کاری بین استاندار خراسان جنوبی و والیان ولایات فراه و هرات به صورت زمان‌بندی شده و دوره‌ای برگزار شود تا اهدافی که در این نشست تعیین شده هرچه سریع‌تر محقق شود.

کد خبر : ۳۹۴۹۵۱