خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی:

بانک‌ها طی۲۰ روز آینده پرداختی‌های خود را افزایش دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌های استان طی۲۰ روز آینده به هر شکل ممکن پرداختی‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ،سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه بانک‌ها نهایت همکاری را در راستای کمک به واحدهای تولیدی به انجام برسانند، گفت: کمک به این واحدها از سوی بانک‌ها باید به عنوان یک امر اعتقادی و قلبی و نه به صورت یک وظیفه اداری باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به نتایج مشخصی دست یافت.

وی به آمادگی مسئولان کشوری در مورد حل مشکلات موجود در سطح استان‌ها اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی در کنار بانک‌ها باید مسائل و مشکلات را به صورت دقیق بررسی و آن دسته از مشکلاتی که قابلیت پیگیری و حل هستند پیشنهاد کنند تا اقدامات لازم برای حل آنها به انجام برسد.

وی، با بیان اینکه تملک طرح‌های اقتصادی از سوی بانک‌ها نه تنها مشکلی را از آنها حل نخواهد کرد بلکه موجب خدشه وارد شدن به تولید ملی و تولیدکنندگان خواهد شد، از این رو پیشنهاد می‌شود بانک‎ها آن دسته از طرح‎های مشکل‎دار را شناسایی و با بکارگیری روش‌های مناسب از جمله واگذاری مجدد با تسهیل شرایط، واگذاری به افراد واجد شرایط،تغییر نوع محصول و.... به هر شکل ممکن آن واحد را سرپا نگه دارند.

پرویزی، میزان پرداختی اعتبارات از سوی بانک‌های استان را غیر قابل قبول و کمتر از حد انتظار دانست و تصریح کرد: بانک‌ها طی ۲۰ روز آینده به هر شکل ممکن پرداختی‌های خود را افزایش دهند تا بتوان نسبت به جذب اعتبارات در نظر گرفته شده اقدامات مناسبی را به انجام رساند.

وی به حل مشکلات طرح های بزرگ اقتصادی استان از جمله سیمان باقران ،فولاد قاینات و کک طبس اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها که برای هرکدام از آنها چند صد میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است با تزریق میزان کمی اعتبار به مرحله بهره برداری خواهند رسید؛ از این رو انتظار است بانک‌ها خود رفع مشکلات موجود در این واحدها را دنبال کرده و به نتیجه مشخص برسانند.

وی به نشست مشترک استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مشهد اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد سیمان مورد نیاز ولایات هرات و فراه از طریق خراسان جنوبی تامین شود این در حالیست که در اجرای پروژه جدید راهسازی در محور بیرجند – قائن سیمان به عنوان یک ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد ،از این رو لازم است راه اندازی کارخانه سیمان باقران در اولویت کارها قرار گیرد.

وی به رعایت مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی در اجرای پروژه های معدنی و صنعتی اشاره کرد و افزود: در عین رعایت قوانین و مقررات، مدیران از سخت‌گیری‌های بی‌مورد که ممکن است روند اجرای پروژه‌های صنعتی و حتی اکتشافات و بهره‌برداری های معدنی را با چالش مواجه کند پرهیز کنند.

کد خبر : ۳۹۷۳۲۰