خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

استفاده مناسب از ظرفیت‌های معدنی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری استفاده مناسب از ظرفیت‌های معدنی است.

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، به تکمیل‌شدن زنجیره تولید در صنایع معدنی و پایین دستی در این زمینه اشاره کرد و افزود: قطعاً با تکمیل شدن زنجیره تولید در صنایع معدنی، اشتغال بسیار مناسبی ایجاد خواهد شد که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی جدی‌تری صورت گیرد.

وی به دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهوری در خصوص طرح مسائل و مشکلات استان اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار مسائل اساسی استان از جمله اتصال استان به خط ریلی راه‌آهن سراسری، موضوع انقال آب به استان و نیز اجرایی شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر وامید به استان مورد تاکید قرار گرفت.

پرویزی ادامه داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های استان دستورات بسیار مناسبی صادر کردند که امیدواریم با پیگیری این دستورات بخشی از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف مرتفع شده و مردم آثار آن را مشاهده کنند.

استاندار خراسان جنوبی شهرستان طبس را یکی از شهرستان‌های مهم استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: این شهرستان در حوزه معادن و نیز صنایع معدنی دارای ذخایر بسیار مناسبی است که توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرستان خصوصاً در حوزه حمل ونقل می‌تواند کمک شایان توجهی در استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها باشد.

وی به معادن زغال سنگ طبس اشاره کرد و ادامه داد: روز گذشته اولین محموله از زغال سنگ این شهرستان به کشور چین صادر شد که امیدورایم با تداوم این امر زمینه توسعه این بخش بیش از پیش در این شهرستان فراهم شود.

مقام عالی دولت در استان، اجرای طرح جامع زغال سنگ طبس را یکی از مهمترین کارهای در دست پیگیری برشمرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در استان توجه به صنایع کم آب بر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات در این زمینه باشد.

پرویزی، به موضوع اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری به عنوان یک مطالبه مهم مردمی در استان اشاره کرد وافزود: توسعه معدنی در شهرستان طبس و نیز رفع مشکلات موجود در برخی از واحدهای مهم صنعتی در این شهرستان از دیگر برنامه هایی است که تاکنون گام‌های بسیار مناسبی در این زمینه برداشته شده است.

وی به خشکسالی‌های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و نیز تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی می‌بایست به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار کشاورزان و متولیان امر قرار گیرد این در حالیست که آماده کمک و مساعدت لازم در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: مدیران بخش‌های مختلف از دادن وعده‌هایی که ممکن است امکان تحقق آنها در آینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند چرا که این امر موجب ایجاد بی‌اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.

وی به موضوع تفویض اختیار به فرمانداران و مدیران شهرستانی اشاره کرد وافزود: از ابتدای شروع بکار در این استان موضوع توزیع بودجه در شهرستان‌ها به فرمانداران واگذار شده است این در حالیست که فرمانداران از تمامی اختیاراتی که استاندار در استان برخوردار است در شهرستان برخوردار هستند.

پرویزی با بیان اینکه آنچه که مهم است استفاده مناسب از این اختیارات در حوزه مدیریت است گفت: استفاده مناسب از منابع و امکانات و نیز هزینه کرد بهینه اعتبارات می‌تواند بسیار مهم بوده و مسئولان را در راستای نیل به اهداف مورد نظر یاری رساند.

کد خبر : ۴۲۶۹۸۸