خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قول مساعدت داد؛

ایجاد پایانه‌ برای رونق فروش و صادرات گل و گیاه خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جمع گلخانه‌داران نسبت به پیگیری برای ایجاد پایانه‌ فروش و صادرات گل و گیاه صنعتگران استان در حوالی مشهد قول مساعدت داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی رسولیان با حضور در جمع گلخانه‌داران جاده کلات - مشهد و بازدید از مزرعه تولید گل سمنگانی در پاسخ به دغدغه‌ها و مشکلات آنان اظهار کرد: در تلاش هستیم طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران، زمینه ایجاد پایانه بار صادراتی گل و گیاه در مشهد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تامین زمین مورد نظر برای ایجاد پایانه بار صادراتی گل و گیاه در مشهد طی نشستی با مسوولان مرتبط بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به برنامه استان مبنی بر توسعه یک‌ هزار هکتار گلخانه افزود: با توجه به توانمندی بالای صنعتگران گل و گیاه در خراسان رضوی توسعه یک‌ هزار هکتاری گلخانه در استان قابل تحقق است.

رسولیان بیان کرد: صنعتگران گل و گیاه در خراسان رضوی با بومی سازی برخی مواد اولیه و ابزارآلات و افزایش سطح رقابتشان با کشورهای دنیا، سهم خود را در صادرات این محصول افزایش داده و به ۱۸ درصد از کل صادرات گل و گیاه و به ۳۵ درصد از کل صادرات گلهای شاخه بریده از کشور رسانده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: برای بررسی و رفع مشکلات گلخانه‌داران در خراسان رضوی با دستور استاندار، ستاد گلخانه‌ها و شهرک‌های کشاورزی استان تشکیل شده و نخستین نشست خود را با مسوولان دستگاه‌های اجرایی مختلف و نمایندگان بخش خصوصی برگزار کرده است تا بتوان با اتخاذ تصمیماتی مشکلات گلخانه‌داران را برطرف کرد.

رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: قطعه ۵۰ هکتاری برای پایانه بار صادراتی گل و گیاه در مشهد در نظر گرفته شده که ۹ هکتار آن مربوط به اراضی ملی تحت مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی و ۲۲ هکتار اراضی واگذار شده به هنگ مرزبانی است.

محمدرضا اورانی افزود: بهتر است طی نشستی با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مشکل زمین مزبور برطرف شود و بتوان برای این پایانه در قالب شهرک کشاورزی، اعتبارات لازم را گرفت.

وی بیان کرد: تضمین امنیت غذایی آینده کشور با برخورداری از اقلیم شکننده‌اش، توسعه کشت گلخانه‌ای است و تولیدکنندگان این بخش از تمام ظرفیت‌های داخلی برای توسعه تولید بهره گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز