خبرگزاری کار ایران

صولت مرتضوی شهردار مشهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۶۴

پیش از این نام افرادی چون، احمدی نژاد، قالیباف، جلیلی، نیکزاد و سعیدی کیا نیز مطرح بود که در نهایت شورای چهارم شهر مشهد صولت مرتضوی را به عنوان شهردار انتخاب کردند.

ایلنا: اعضای شورای شهر مشهد، معاون سیاسی سابق وزیر کشور در دولت احمدی‌نژاد را به عنوان شهردار مشهد انتخاب کردند تا این انتخاب در جلسه امروز شورا به رای گذاشته شود و کلید مدیریت شهری مشهد در اختیار مرتضوی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در جلسه ظهر امروز شورای شهر مشهد، سیدصولت مرتضوی با ۱۹ رأی از مجموع ۲۳ رأی به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد.

سید صولت مرتضوی سوابقی همچون معاون سیاسی وزارت کشور در دولت دهم، استاندار خراسان جنوبی در دولت نهم، فرماندار بیرجند، مدیر کل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، فرماندار لردگان، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان، دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان ونیزبخشدار مرکزی فارسان را در کارنامه خود دارد.

پیش از این نام افرادی چون، احمدی‌نژاد، قالیباف، جلیلی، نیکزاد و سعیدی کیا نیز مطرح بود که در ‌‌نهایت صولت مرتضوی انتخاب شد.

لازم به یادآوری است بیشتر اعضای شورای شهر عضو جبهه پایداری هستند.

مرتضوی چگونه شهردار مشهد شد؟

با اعلام رفتن سید محمد پژمان از شهرداری مشهد تمام نگاه‌ها به سمت شورای غیرسیاسی شهر چرخید تا شاهد نخستین عملکرد آن‌ها باشند. نگاهی که حدود یک ماه آزگار مترصد معرفی شهردار جدید برای مشهد است.

سیدجلال فیاضی یکی از اعضای شورای چهارم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای شهر مشهد در خصوص انتخاب شهردار گفته است: در حال حاضر اعضای شورای چهارم با جلساتی که برگزار کردند به لیست ۱۰ نفره برای انتخاب شهردار رسیده‌اند.

وی همچنین تصریح‌کرده است: بنده اعتقاد دارم اگر فرد ملی برای شهردرای مشهد انتخاب می‌شود باید آشنایی کامل با این شهر داشته باشد و در صورت انتخاب فرد بومی باید این شخص از قدرت ملی و توانمندی‌ برای اداره شهر برخوردار باشد.

با تمام نامزدهای شهرداری مشهد

البته کمال سروی‌ها عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افرادی چون احمدی‌نژاد، قالیباف، مرتضی بختیاری، سعیدجلیلی، علی نیکزاد، تمدن، وکیلی، محمدی‌زاده، رستم قاسمی، امانپور، فتاح و پرورش را پیش‌تر ازگزینه‌های ملی برای شهردار مشهد عنوان کرده و گفته است: در میان گزینه‌های بومی نیز افرادی چون درهمی، برادران، کاظمی، رئیسیون و خجسته قرار دارند.

جلیلی به زادگاهش بازنگشت

یک عضو شورای چهارم شهر مشهد حدود یک هفته پیش اعلام کرد: سعید جلیلی پیشنهاد شهرداری مشهد را نپذیرفت وقصد فعالیت‌درعرصه‌های بین‌المللی را دارد. همچنین حجت الاسلام «فاطمی» از جواب قطعی وی مبنی بر عدم تمایل به پذیرش مسئولیت شهرداری مشهد خبر داد و به این ترتیب جلیلی به زادگاهش بازنگشت.

طبق شنیده‌ها، «سیدمرتضی بختیاری» وزیر دادگستری دولت قبلی هم پیشنهاد تصدی سکان شهرداری مشهد را رد کرد، اما قاسمی و نیکزاد اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته از سیدمهدی درهمی و سیدخلیل راحتی هم به عنوان گزینه‌های دیگر سخن به میان آمد و راحتی که شهردار یکی از مناطق شهر تهران است، مذاکره با وی برای پذیرش این مسئولیت را تأیید کرد.

انتخاب گزینه بومی ضعیف است

خلیل موحد محصل منتخب چهارمین دوره شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه مدیریت شهری در چند سال گذشته مدیریت بومی نبوده، خاطرنشان کرده است: متاسفانه روی موضوع بومی پروری در مشهد کار نشده، بنابراین امکان انتخاب شهردار بومی ضعیف است.

سعیدی‌کیا هم با شهرداری مشهد کنار نیامد

البته یکی از جدی‌ترین گزینه‌هایی که یک دفعه در لیست گزینه‌ها مطرح شد و حتی در سفر به مشهد به رایزنی با اعضای شورای شهر مشهد پرداخت محمد سعیدی‌کیا یکی از وزارای سابق مسکن و شهرسازی بود که عده‌ای از اعضای شورای شهر از او به عنوان شهردار نام بردند.

هرچند سعیدی‌کیا برنامه‌ها و اهداف خود را به اعضای شورای شهر اعلام کرد اما در ‌‌نهایت این گزینه هم با وجود صحبت‌های مختلف نتوانست کلید شهر مشهد را در جیب بگذارد و دوباره راهی تهران شد.

مرتضوی ۲۵ قدم تا شهرداری مشهد

در خصوص جلسه غیر علنی روز گذشته اعضای شورای شهر با مرتضوی حجت‌الاسلام مجید فاطمی، عضو شورای شهر مشهد به صبح توس گفته است: جلسه خوبی با آقای مرتضوی برگزار شد و با ایشان وارد جزئیات نیز شدیم و اعضای شورای شهر به توافق رسیدند که ایشان به عنوان گزینه شهرداری مشهد مطرح شود.

وی با بیان اینکه فردا در جلسه علنی رأی گیری انجام می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از بین ۲۳ نفر حاضرین اعضای شورای شهر در جلسه علنی، قریب به ۲۰ نفر به ایشان رأی دهند.

حجت الاسلام فاطمی درباره برخی حملات به سوی شورای شهر و شبهه افکنی درباره تحصیلات مرتضوی، گفت: چنین افرادی یا مطالعه نداشتند و یا اینکه قصد و غرض‌هایی در تلاش‌های آن‌ها دیده می‌شود، در قانون موجود است که سوابق مدیریتی در سطح‌های کلان می‌تواند جای تحصیلات غیر مرتبط را بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز