خبرگزاری کار ایران

در مشهد رخ داد:

بیکاری ۴۰ کارگر در پی تعطیلی کارخانه گیبور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۷

پیش از تعطیلی، کارگران این کارخانه گاه تا سه نوبت مشغول کار بودند و به نظر نمی‌رسید مشکلی در زمینه تامین منابع مالی و دریافت سفارش کار وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه «گیبور» واقع در مشهد از اخراج ۴۰ کارگر به دلیل انحلال این کارخانه از سوی کارفرما خبر دارد.

«حسن پیروز فر» که خود یکیاز کارگران اخراج شده است، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این کارخانه تولید قطعات خودرو به بهانه افزایش مشکلات مربوط به نقدینگی، کارخانه را تعطیل اعلام کرده و همه کارگران باسابقه را نیز اخراج کرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه هنوز هیچ مرجع قانونی حکم انحلال این واحد تولیدی را صادر نکرده است افزود: به عقیده کارگران تعطیلی این کارخانه صوری است و کارفرمای این واحد با بکار گیری چندین کارگر قراردادی به صورت شبانه فعالیت دارد.

به گفته رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه «گیبور»، پیش از تعطیلی، کارگران این کارخانه گاه تا سه نوبت مشغول کار بودند و به نظر نمی‌رسید مشکلی در زمینه تامین منابع مالی و دریافت سفارش کار وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه «گیبور» در بخش دیگری از سخنان خود در مورد معوقات حقوقی کارگران گفت: این تعداد کارگر از تیر ماه حقوق نگرفته‌اند و بیمه آنان نیز پرداخت نشده است.

او تعداد کارگران رسمی این کارخانه را ۱۸ نفر ذکر کرد و افزود: سابقه کار کارگران قراردادی و رسمی اخراجی از ۱۶ تا ۲۷ سال بوده است و با این وجود اکثر آنان به دلیل کوتاهی کارفرما در پرداخت منظم حق بیمه، امکان بازنشستگی ندارند.

این کارگر در خاتمه گفت: با وجود آنکه کارگران بیکار شده با طرح شکایت به مراجع قانونی، حکم بازگشت بکار گرفته‌اند اما کارفرما از ورود کارگران به کارخانه ممانعت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز