خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان در دیدار از مراحل کتابت بزرگترین قران جهان وعده داد:

قوچان صاحب موزه قرانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۶۲

علیرضا قامتی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران شهرستان قوچان با استاد اسماعیلی قوچانی خطاط نفیس‌ترین و بزرگترین قرآن جهان در مشهد مقدس اظهار داشت: استاد اسماعیلی قوچانی مایه عزت شهر قوچان و افتخاری در دنیا است و قرآن نیز بهترین نعمت خداوند به بندگانش بوده و شهرستان قوچان برای نگهداری از نفیس‌ترین قرآن جهان موزه قرآنی را در بهترین نقطه شهرستان احداثمی‌کند.

علیرضا قامتی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران شهرستان قوچان و قوچانی‌های مقیم مشهد با استاد اسماعیلی قوچانی خطاط نفیس‌ترین و بزرگ‌ترین قرآن جهان در مشهد مقدس اظهار داشت: استاد اسماعیلی قوچانی مایه عزت شهر قوچان و افتخاری در دنیا است و قرآن نیز بهترین نعمت خداوند به بندگانش بوده و شهرستان قوچان برای نگهداری از نفیس‌ترین قرآن جهان موزه قرآنی را در بهترین نقطه شهرستان احداثمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از شهرستان قوچان، استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی در ادامه این مراسم درباره مشخصات ظاهری این قرآن گفت: این قرآن دارای ۷۰۰ صفحه به صورت پشت و رو بوده که ابعاد هر صفحه آن ۱.۷۵ در ۲.۵ متر و حدود ۲ میلیون تومان برای هر برگ هزینه شده است.

اسماعیلی قوچانی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم این قرآن این بوده که ۱۱۴ نوع «بسم الله الرحمن الرحیم» با طرح‌های متفاوت در آن نگارش یافته و برخلاف بسیاری از قرآن‌ها تمام «بسم الله الرحمن الرحیم» ‌های آن در ابتدای صفحات درج شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ جزء قرآن خطاطی و ۲۸ جزء تذهیب‌کاری شده تاکید کرد: ۸۵ درصد کتابت و تذهیب نفیس‌ترین و بزرگ‌ترین قرآن جهان انجام شده و امیدواریم کار تذهیب تا پایان سال جاری و کار نگارش آن تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

خطاط و خوشنویس نفیس‌ترین قرآن جهان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیارد تومان خرید خارجی و ۳ میلیارد تومان خرید داخلی برای این قرآن پیشنهاد شده اذعان کرد: اصرار و عشق من این بوده که این قرآن در شهرستان قوچان در معرض دید و نمایش همه مردم قرار بگیرد و تمام پیشنهادهای خرید آن را رد کرده‌ام.

علی اکبر اسماعیلی قوچانی استاد پیشکسوت انجمن خوشنویسان ایران خوشنویسی را زیر نظر آقایان عبد الحسین توفیقی، سید حسن می‌رخانی(سراح الکتّاب)، میرزا ابراهیم بوذری واحمد معصومی(نجفی زنجانی) آموخته است.
وی که مقام اول خوشنویسی ایران(۱۳۵۵) را در کارنامه هنری خود دارد و در ۱۲ قلم خوشنویسی از قبیل: نستعلیق، نسخ، ثلث، تعلیق، رقاع، توقیع، رُقعه، دیوانی، ریحان، کوفی مهارت دارد؛ تاکنون ۳۵ جلد کتاب با عناوین «تنزیل نور»، «نقطه روز و راز بسم الله»، «آفتاب حُسن»، «خودآموز خوشنویسی» را تالیف کرده است.
کتیبه نویسی‌های استاد قوچانی در حرم مطهر رضوی و مسجد هامبورگ آلمان نیز به چشم می‌خورد.

وی در پایان افزود: تاکنون هیچ هزینه دولتی برای این کار کمک نشده و اگر صاحبان فکر و ایده برای ورق زدن صفحات این قرآن و جلد آن فکری کنند مشکل دیگری وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز