خبرگزاری کار ایران

در جشنواره معلولان قوچان مطرح شد:

رشد ۱۳درصدی آمار معلولان در قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۵۸

جشنواره معلولان بهزیستی قوچان به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن پیوند این شهر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، کارشناسان، پزشکان و مربیان مراکز، معلولان و خانواده ها برگزار شد.

جشنواره معلولان بهزیستی قوچان به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن پیوند این شهر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، کار‌شناسان، پزشکان و مربیان مراکز، معلولان و خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان قوچان رئیس اداره بهزیستی قوچان در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه توانمند سازی، مهم‌ترین مولفه خدمات بهزیستی است، گفت: نگاه جامعه به معلولان باید همچون افراد عادی باشد، به دور از هرگونه ترحم و اینکه متوجه باشند که معلولان به هر حال بر اثر عوامل یا حوادثی دچار معلولیت شده‌اند در حالی که همچون سایر افراد جامعه دارای ارزش و حق شهروندی و زندگی هستند.

علی اصغر ابراهیمی افزود: رشد ۱۳ درصدی آمار معلولان شهرستان مسئله‌ای قابل توجه و تأمل است چرا که معلولیت‌ها بنا به عللی چون مسائل و معلولیت‌های مادرزادی، نبود مراقبت‌های دوران بارداری و حوادثمحیطی مانند تصادفات افزایش می‌یابد.

وی افزود: از مسئولان شهرستان و در رأس آن‌ها از فرماندار درخواست می‌شود تا موانعی را که موجب محرومیت افراد معلول و خانواده‌های آنان در مشارکت‌های اجتماعی شده است، برطرف کنند و به نیازهای این عده همچون اشتغال، تحصیل، حضور در جامعه توجه بیش از پیش شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشیم. وی گفت: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده برای معلولان در شهرستان تشکیل شده است که معلولان مربوط به ضایعه نخاعی، نابینایان، صرع مقاوم به درمان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است، اعلام اهدای یک قطعه زمین توسط شورا و شهرداری قوچان به جامعه نابینایان برای احداثساختمان کانون نابینایان از موارد قابل توجه در مراسم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز