خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با ظریف:

دشمن بستر تازه‌ای برای اجرای دشمنی‌اش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۰

شما باید تمام تلاشتان را بکنید که فشاری از بابت این تفاهم نامه به مردم وارد نشود که در آن صورت این فشار را مردم از شما و دولت روحانی می‌بینند و تمام نقطه ثقل دولت آقای روحانی به عملکرد شماست.

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: به هر حال آمریکا دشمن ماست و دشمن الان یک بستر تازه‌ای برای اجرای دشمنی‌اش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اظهار کرد: وظیفه ما دعاگویی شماست، چون شما در کام دشمن رفته‌اید و امیدوارم خداوند به شما کمک کند در این کار خطیر موفق و پیروز باشید.

وی بیان کرد: واقعیت این ماجرا از دیدگاه افرادی امثال بنده و بعضی از دوستان ما این است که صرفا دخالت ما در سیاست چه دخالت تحلیلی و چه دخالت اجرایی منوط به ملحوظ داشتن وجود مقام معظم رهبری است و لحاظ کردن رای و نظر ایشان، حتی آنجایی هم که خودمان یک نظری داشته باشیم مشروع نیست برای ما که بر مبنای نظر خودمان بخواهیم نظر بدهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در این قضیه مقام معظم رهبری در جریان هستند، خوشبختانه تجربه هم نشان داده که رهبری در مسائل سیاست خارجی از همه با هوش‌تر هستند، ایشان معمولا پیش‌بینی‌ها و نظریاتی که دارند از همه جلو‌تر است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در واقع مدیریت کار در عرصه‌های اجتماعی از دست ایشان بیرون نرفته است، اما آن چیزی که من می‌خواهم به شما بگویم این است که شما آخر کار نیستی، تازه اول کاری. همانطوری که وزیر خارجه امریکا می‌گوید «ما اول کار هستیم خیلی کار داریم» در واقع ما هم اول کار هستیم، ادامه کار سخت است، تا اینجا یک کاری انجام گرفت حالا بر این اساس ادامه دادن مشکل است.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین آینده قابل پیش‌بینی در مذاکرات بیان کرد: به هر حال آمریکا دشمن ماست و دشمن الان یک بستر تازه‌ای پیدا کرده برای اجرای دشمنی‌اش، قبلا می‌خواست دشمنی‌اش را در یک بستر خاصی اجرا کند الان یک بستر دیگری برایش پیدا شده، او که از دشمنی‌اش دست بر نداشته، چه بسا دشمنی‌اش روز به روز شدید‌تر هم می‌شود، منتهی تا به الان بسترهایی که امریکا پیدا می‌کرد برای عداوتش به جایی وابسته نبود، در اینجا بالاخره پای شما و روحانی وسط است، دشمن دنبال این است که در این توافق اگر خلاء هست روی آن انگشت بگذارد و از آنجا برای خودش یک اجماع جهانی درست کند، چون آمریکا علیه ما هر برنامه‌ای که داشته دیگران با او هم دست نشده‌اند، اگر همدست می‌شدند همه کار می‌کرد.

امام جمعه مشهد افزود: آنچه مهم است این است که تمام چشم امید روحانی و این دولت به شماست، تمام توان و استعداد شما در این است که نگذارید امریکا در این بستر یک حرکتی انجام دهد، این دیگر کیفیت دیپلماسی شماست که با چین و روسیه و تشدید رقابت این‌ها با آمریکا اجازه ندهید که دشمن به دشمنی‌اش بپردازد. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که فشاری از بابت این تفاهم نامه به مردم وارد نشود که در آن صورت این فشار را مردم از شما و دولت روحانی می‌بینند و تمام نقطه ثقل دولت آقای روحانی به عملکرد شماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز