خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

معدوم سازی یک واحد مرغداری مبتلا به بیماری آنگارا در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۶۳

رئیس دامپزشکی سبزوار گفت: ۴۲۰۰ قطعه مرغ گوشتی ۳۰روزه مبتلا به آنگارا حذف و معدوم سازی شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، برات الله زیدآبادی گفت: پیرو گزارش مسئول فنی بهداشتی یک واحد مرغ گوشتی مبنی بر ابتلای این واحد در سن ۳۰ روزگی به بیماری آنگارا، نمونه های لازم جهت آزمایش اخذ و به آزمایشگاه مرکزی تشخیصی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال و پس از تایید مثبت بودن بیماری توسط آزمایشگاه  و همچنین تلفات بالای واحد و به جهت کنترل و پیشگیری بیماری در شهرستان ۴۲۰۰ قطعه مرغ گوشتی مبتلا به روش بهداشتی و با رعایت اصول امنیت زیستی معدوم شد.

زیدآبادی افزود: سندرم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم آن ابتلا و تلفات بالا بوده و انتقال این بیماری بصورت افقی یعنی از یک واحد مبتلا به واحد دیگر و عمودی یعنی از مرغ‌ مادر به جوجه گوشتی است. میزان شیوع و شدت بیماری بستگی به تراکم مرغداری‌ها در منطقه دارد و تا کنون درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد.

وی همچنین از کلیه مرغداران خواست جوجه ریزی خود را از مزارع مرغ مادر واکسینه شده علیه بیماری آنگار انتخاب کنند و مسائل بهداشتی قرنطینه ای  و امنیت زیستی را در واحد خود رعایت کنند و در صورت هر گونه تلفات غیر متعارف در اسرع وقت مسئول فنی بهداشتی واحد خود و شبکه دامپزشکی را مطلع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز