خبرگزاری کار ایران

با بیش از چهار ماه حقوق معوقه:

از رونق افتادن لامپ‌های معمولی کارگران «مهتاب» را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۲

چکیده: ۸۴ کارگر کارخانه صنایع مهتاب با ۱۷ سال سابقه هم اکنون بیکار و بلاتکلیف‌اند. / سه ماه از حق بیمه کارگران نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده و هم اکنون دفترچه‌های درمانی آن‌ها فاقد اعتبار است.

نماینده کارگران «صنایع مهتاب» از بیکاری کارگران به‌دلیل تعطیلی موقت این کارخانه خبر داد و گفت: کارگران طی چهار ماه و نیم گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«تقی دهقان» رئیس نهاد کارگری این کارخانه در زمان فعالیت، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تولیدات این کارخانه ساخت انواع لامپ در استان خراسان رضوی است که امروزه دیگر توجیه اقتصادی ندارند و کارفرما برای تغییر ساختار و تولید لامپ‌های کم مصرف و ال‌ ای دی کارخانه را موقتا تعطیل کرده است.

او با بیان اینکه ۸۴ کارگر کارخانه صنایع مهتاب با ۱۷ سال سابقه هم اکنون بیکار و بلاتکلیف‌اند، افزود: قرار است با مطرح شدن مشکل کارخانه مهتاب و کارگرانش در شورای عالی کار، حداکثر تا پایان ماه جاری تکلیف کارگران مشخص شود.

به گفته نماینده کارگران مهتاب، علاوه بر بیکاری و تعویق حقوق کارگران، سه ماه از بیمه آنان نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده و هم اکنون دفترچه‌های درمانی آن‌ها فاقد اعتبار است.

دهقان در پایان گفت: سهام داران صنایع مهتاب در تلاش‌اند با اجرای طرح اصلاح ساختار کارخانه، به وضعیت کارخانه و کارگرانش سامان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز