خبرگزاری کار ایران

بازیافت آنلاین به ۲۷۵ هزار مشترک در مشهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۹۷

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند مشهد گفت: جمع آوری هوشمند پسماند های خشک قابل بازیافت به ۲۷۵ هزار مشترک رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد در این خصوص تصریح کرد: درحال حاضر وطبق آخرین آمار واصله ۲۷۵ هزار مشترک با سامانه جمع آوری هوشمند پسماند های خشک قابل بازیافت (بازیافت آنلاین) همکاری می‌کنند و بعد از تفکیک پسماند خشک از مبدا تولید با روش هوشمند اقدام به جمع آوری می‌شود.

مسعود رضوی افزود: روزانه به شکل میانگین ۲۷تن پسماند خشک قابل بازیافت توسط شهروندان و اصناف به روش هوشمند جمع آوری و در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که همواره شهرهای بزرگ و مترقی به سمت هوشمند رفتن در حرکت اند و همه فعالیت ها و خدمات به شکل الکترونیکی و هوشمند اداره  می‌شود در این مسیر سازمان مدیریت پسماند نیز در جهت سهولت و بالا رفتن رضایتمندی شهروندان مشهدی درقالب جمع آوری پسماند های خشک تفکیک شده شهروندان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی های گسترده وآموزش شهروندی ۲۷۵ هزار نفر از ساکنین شهرمقدس مشهد با این سیستم همکاری می کنند که ما امیدواریم این فرآیند روز به روز گسترش یابد چرا که مدیریت پسماند و صنعت بازیافت به طبیعت و محیط زیست، اقتصاد و اشتغال زایی کمک می‌کند. 

رضوی تصریح کرد: روزانه ۱۵۴۳ درخواست به شکل میانگین ثبت شده است که جا دارد در خصوص فرهنگ شهروندی و مقوله تفکیک از مبدا بیشتر کار کنیم و این موضوع قبل از اینکه به بحران برسد به یک وظیفه اجتماعی برای همگان مبدل شود و خوشبختانه این بستر را سازمان مپ فراهم کرده است که شهروندان به راحتی و تنها با یک گوشی تلفن هوشمند می توانند همچون تاکسی های اینترنتی درخواست جمع آوری خود را ثبت و با تحویل پسماند خشک به اقتصاد خانواده نیز هرچند شاید مختصر کمک کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مشهد یکی از آسیب های شهر های بزرگ را مشکل زباله گردی دانست و گفت: اگر مردم به اهمیت تفکیک زباله از مبدا برسند و همواره سلامت خود وجامعه را در نظر بگیرند ما دیگر با چنین پدیده ای  روبه رو نخواهیم بود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با ارسال کلمه هوشمند به فارسی به شماره ۳۰۰۸۲۲۸ لینک ۶ نرم افزار جمع آوری پسماند های خشک (اکو-بهروب-بازیست-نانو – کارو و پاکو) را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز