خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعزام بیش از ۷۴۲ هزار نیروی کارگری توسط ایست کارهای مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۹۶

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: تاکنون بالغ بر ۷۱۰ هزارنفر روز اعزام نیروی کارگر به پروژه‌های شخصی و ۳۲ هزار نفر روز به پروژه‌های شهرداری که جمعا تعداد ۷۴۲ هزارنفر روز اعزام را تشکیل می‌دهند، توسط ایست کارها انجام شده است.

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نیاز و ضرورت اجراء طرح ایست‌کار برای کلانشهر مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی جامعه و مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران سر گذر و همچنین ارتقاء زیبایی و طراوت نمای شهر، خود را مکلف دانست تا از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ پروژه‌ای را تحت عنوان "ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت" و با هدف راه اندازی ۱۲ ایست کار ساماندهی در سطح شهر تا پایان سال ۱۳۹۹ کلید بزند، و در حال حاضر ۱۱ ایست کار در سطح شهر فعال است.

وی با اشاره به تعداد دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح بزرگ گفت: از آنجایی که طرح ساماندهی کارگران ساختمانی با چنین وسعتی برای اولین بار در کشور و در شهر مشهد مقدس آغاز به کار می‌کرد، این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بود که در همین راستا پس از پیگیری‌های متعدد، تفاهم نامه‌ای نیز با محوریت استانداری و ۱۲ دستگاه اجرایی و همچنین ۲ تشکل مردم نهاد به امضاء رسید.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در خصوص تعهدات ایست کارها بیان کرد: تامین منابع مالی و احداث ایست کارهای مورد نیاز در نقاط شناسایی شده سطح شهر، تامین منابع مالی و تجهیز ایست کارهای احداث شده سطح شهر، اطلاع رسانی و فراخوان عمومی محیطی جایگاه‌های تعیین شده، تبلیغات محیطی و تبلیغات در فضای مجازی، هوشمند سازی فرایند و ارائه خدمات غیر حضوری و تلفنی از جمله تعهدات است.

وی افزود: در مسیر طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، معضلاتی نیز شناسایی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور افراد کارگر نما و متکدّی در سطح شهر اشاره کرد که با هدف گدایی مدرن در خارج از محدوده ایست کارهای ساماندهی، باعث بر هم زدن نظم جامعه می‌شوند اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه قضایی و دستور معاون اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم، از ظرفیت نیروی اجرائیات و سد معبر مناطق در راستای هدایت این دست از افراد به ایست کارهای ساماندهی نیز استفاده می‌شود.

کلیدری ادامه داد: در طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تاکنون بالغ بر ۷۱۰ هزار نفر روز نیروی کارگر به پروژه‌های شخصی و ۳۲ هزار نفر روز به پروژه‌های شهرداری که جمعا تعداد ۷۴۲ هزار و ۳۲۰ نفر روز اعزام را تشکیل می‌دهند، در پروژه‌های مختلف بکارگیری شده‌اند؛ همچنین تاکنون بالغ بر ۱۳هزار نفر ثبت سامانه شده‌اند، و دارای کارت عضویت طرح ساماندهی هستند.

وی در خصوص اهداف پیش روی این طرح گفت: لازمه موفقیت این طرح، همکاری شهروندان و کارفرمایان است که در خصوص گرفتن کارگر فقط به ایست کارها مراجعه کرده و از کارگر نماهایی که در معابر توقف کرده‌اند، استفاده نکنند؛ همچنین یکی دیگر از اهداف، استفاده از ظرفیت تفاهم نامه ابلاغ شده توسط استانداری به جهت پای کار آوردن سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه کار و کارگری است. 

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بیمه کارگران ساختمانی کشور جهت تشویق کارگران به حضور در ایست کارها و کمک به معیشت این قشر زحمتکش، دعوت از خیرین به جهت استفاده از ظرفیت ایست کارهای ساماندهی طبق مصوبات شهرداری و راه اندازی سیستم امتیازدهی و نظام رتبه بندی کارگران ایست کارها از دیگر اهداف پیش روی این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز