خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خبرداد؛

تامین سالانه ۱۱.۲ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۰۸

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با تصویب شورا به زودی قرارداد تامین سالانه ۱۱.۲ میلیون مترمکعب پساب به مدت ۲۵ سال با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان منعقد و اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در سال‌های اخیر، پروژه‌های مختلفی برای استفاده از پساب تصفیه شده به منظور تامین منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز شهری تعریف شده است؛ ساخت تصفیه‌خانه آزادی در حاشیه میدان قائم (عج)با اعتبار ۵۹۸ میلیارد تومان و خط انتقال پساب از تصفیه‌خانه پرکندآباد به مخزن نمایشگاه با ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، دو پروژه‌ای هستند که فرایند آنها به تازگی با تایید شورای اسلامی شهر آغاز شده است.

یعقوبی ادامه داد: در تازه‌ترین تدبیر مدیریت شهری جهت تامین منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز شهر، با تصویب شورای اسلامی شهر به زودی قرارداد تامین سالانه ۱۱.۲ میلیون مترمکعب پساب به مدت ۲۵ سال با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان منعقد و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این قرارداد پساب‌ها با قیمت بسیار مناسب به شهرداری مشهد تحویل می‌شود و در مدت ۲۵ سال آب مورد نیاز بخش زیادی از فضای سبز به صورت پایدار در دسترس خواهد بود، خاطرنشان کرد: با استفاده از خطوط انتقال که در سطح شهر موجود است، این پساب به نواحی غرب مشهد مثل مناطق ۹،۱۰، ۱۱ و ۱۲ و فضای سبز کمربند جنوبی مشهد که مشکل تامین آب دارند، منتقل خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد یادآور شد: برای آبیاری فضای سبز مشهد ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب پساب نیاز است که حدود ۱۱/۲ میلیون مترمکعب از آن با این قرارداد ۲۵ ساله تامین می‌شود و در افق ۲۰ ساله‌ای که تعیین شده است، باید سالانه به عدد ۴۵ میلیون مترمکعب پساب برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز