خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

آب و گازرسانی به بیش از ۹۲ درصد روستاهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۵۱۰

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان در حوزه آبرسانی به ۹۲ درصد و در حوزه گازرسانی به ۹۵.۵ درصد رسیده اند که این اقدام های عمرانی مهم در سال گذشته بیشتر مشهود بوده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید رضا سراجی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات تحول روستایی یکی از اهداف استانداری خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر گازرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به ۲ هزار و ۴۷۵ روستا رسیده و موجب پوشش ۹۵.۵ درصدی در استان شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه پایان دولت سیزدهم جشن پایان بی گازی در روستاهای استان برپا خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه زیربنایی گاز، ۲ هزار و ۷۰۴ روستا تجهیز شده اند و در این حوزه به پیشرفت ۹۷.۶ درصدی رسیده ایم.

سراجی بازنگری در طرح های هادی هزار و ۱۱۳ روستا را یکی دیگر از اقدامات یکسال اخیر دانست و عنوان کرد: بسیاری از موانع که مسیر اجرای طرح های هادی روستاها وجود داشت با کمک و تمهیدات مقامات محلی و استانی رفع و رجوع شد.

وی، پیشرفت در آسفالت معابر روستایی خراسان رضوی را نیز از اقدامات مهم برشمرد و بیان کرد: با بازنگری انجام شده، بر اساس قیر قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چهار میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۷۲ مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شد و رشد چشمگیری نسبت به چهار ساله ماقبل خود داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با جذب ۶۲ هزار و ۹۹۷ تن قیر در حوزه روستایی علاوه بر رشد در حوزه جذب، اقدامات مناسبی در آسفالت معابر روستایی انجام گرفت.

سراجی خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی علارغم خشکسالی های بی سابقه، با کمک نهادهای خیریه و کمک دستگاه های مسوول، ۲۱۰ پروژه با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش تاسیسات و آبرسانی اختصاص یافت و در این خصوص روستاها از ۸۹ درصد به ۹۲ درصد رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین در یکسال اخیر ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری آب در ۲۳۷ روستا و همچنین ۴۰۰ مترمکعب مخزن با مجموع اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز