خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی شبکه اینترنتی اجتماعی بومی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۲۲

با آموزش صحیح و بهره گیری مناسب از نیروی انسانی و نگاه جامع و سیستمی به امور تربیتی و این ظرفیت‌های ارزشمند، عملا در دوره جدید ما رصد کننده و مطالبه کننده اصلی در امور تربیتی خواهیم بود.

حمید رضا کفاش در نشست صمیمی با مربیان و معاونین پرورشی و مشاورین قطب شهید کلاهدوز متشکل از مدیریت‌های آموزش و پرورش قوچان، کلات، درگز، چناران، گلبهار، نوخندان و سرولایت در سالن اجتماعات سما شهرستان قوچان از جمله اولویت‌های این وزارتخانه در امور پرورشی و تربیتی سال جاری را ساماندهی و ارتقا سطح فعالیت‌های پرورشی و مشاوره و آموزش‌های ویژه و جدید جهت نیروهای شاغل در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شهرستان قوچان معاون پرورش و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع مربیان پرورشی و مشاوران قطب شهید کلاهدوز اظهار داشت: امروز در بسیاری از موارد نیروهای ما از بچه‌ها و دانش آموزان عقب‌ترند و علی‌الخصوص در حوزه‌هایی همچون فضای مجازی با عقب ماندگی بسیار زیادی مواجه هستیم و به همین لحاظ وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی شبکه اینترنتی اجتماعی بومی ایران و به‌ویژه دانش آموزان است.

وی افزود: با آموزش صحیح و بهره گیری مناسب از نیروی انسانی و نگاه جامع و سیستمی به امور تربیتی و این ظرفیت‌های ارزشمند، عملا در دوره جدید ما رصد کننده و مطالبه کننده اصلی در امور تربیتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: زمانی بهره وری افزایش می‌یابد که ما بتوانیم از نیروی انسانی که بیش از ۹۸ درصد بودجه این وزارتخانه را به خود اختصاص می‌دهد، بهره گیری مفید داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه چهارم به تغییر نگاه نیاز داریم، افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش خوب و قوی در بعد امور تربیتی و پرورشی و مشاوره داشته باشیم باید به بالا بردن سطح سواد و معلومات توجه کنیم و برای این توجه باید سطح نگاه مدیران را ارتقا دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با انتقاد از تقسیم بندی بچه‌ها و دانش آموزان و یک‌سویه‌نگری در حوزه امور تربیتی و پرورشی اظهار داشت: نمی‌توان بچه‌ها را تقسیم‌بندی کنیم و فقط به یک قشر از دانش‌آموزان توجه کنیم، بلکه باید با تنوع بخشی به امور تربیتی همه سلایق در زیر چتر پرورشی و با یک نگاه جامع به دنبال تربیت هرچه بهتر همه دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی گفت: در این طرح به بسیاری از مشکلات پاسخ داده خواهد شد که احیاء تشکل‌های دانش آموزی، اردوگاه‌های تفریحی و نیز جدا سازی سرانه امور تربیتی از سرانه‌های آموزشی و نگهداری مدارس پیش بینی شده است.

کفاش اظهارداشت: با وجود تمام مشکلات ولی هیچ دانش آموزی نباید از زیر چتر مربیان تربیتی و مشاوران ما در مدارس خارج شود.

وی با اشاره به نیاز به همکاری تمام قوا به آموزش و پرورش برای حل مشکلات این مرز و بوم گفت: البته نماینده فهیم شما در مجلس شورای اسلامی آقای شوشتری با وزارت آموزش و پرورش همکاری و هماهنگی بسیار خوبی دارند که جای تشکر فراوان از ایشان دارد.

وی در پایان این نشست همراه با کار‌شناسان کشوری و استانی و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و فرماندار شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از اردوگاه دانش آموزی احد و نیز سالن اجتماعات دانش آموزی که سابقا به عنوان سینما از آن استفاده می‌شد بازدید به عمل آورد و قول همکاری لازم جهت اختصاص بودجه برای ساماندهی و بهسازی آن را به مسئولین شهرستان دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز