خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی:

دولت هزینه توزیع سبد کالا را با حذف کارگران می پردازد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۶۳

تعیین حداقل مزد ۵۰۰هزار تومانی برای تعلق گرفتن سبد کالا، حداقل ۱۲ میلیون کارگر را از لیست دریافت سبد کالا حذف می کند. قشر کارگر، از محرومترین اقشار جامعه است و جای تعجب دارد که این قشر از لیست دریافت سبد کالا حذف شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی حذف کارگران از لیست سبد کالا را غیرمنصفانه و برخلاف شعارهای دولت یازدهم اعلام کرد و این اقدام را راهی برای کم کردن هزینه های دولت دانست.

«رحمت الله پورموسی» دراین باره به ایلنا گفت: تعیین حداقل مزد ۵۰۰هزار تومانی برای تعلق گرفتن سبد کالا، حداقل ۱۲ میلیون کارگر را از لیست دریافت سبد کالا حذف می کند. قشر کارگر، از محرومترین اقشار جامعه است و جای تعجب دارد که این قشر از لیست دریافت سبد کالا حذف شود.

وی با اشاره به هدف اصلی توزیع سبد کالا تصریح کرد: در زمان اعلام این طرح، هدف از توزیع سبد کالا جبران هزینه های تحمیلی به خاطر اجرای فاز دوم هدفمندی و تکمیل قدرت خرید مردم از طریق توزیع برخی اقلام اعلام شد؛ سبدهای کالا در واقع بخشی از حقوق و دستمزد مزدبگیران است که به خاطر ضعف مالی دولت در تخصیص دستمزد واقعی بناست توزیع شود. پس حذف این قشر وسیع از لیست دریافت توجیهی جز کاهش هزینه های دولت نخواهد داشت.

پورموسی ادامه داد: خط فقر برای زندگی در تهران یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان اعلام شده، دز چنین شرایطی، معیشت کارگرانی با دستمزد ۵۰۰هزارتومان و ۶۰۰هزار تومان تفاوتی ندارد و هر دو زیر خط فقرند. تعیین حداقل دستمزد ۵۰۰ هزار تومانی به نوعی نادیده گرفتن واقعیت های اقتصادی جامعه است چرا که کارگری با ۷۰۰ هزارتومان دستمزد نیز نیازمند سبد کالاست.

این مقام کارگری با بیان اینکه افزایش دستمزد سال ۹۳ پاسخگوی نیازهای روزمره و حداقلی زندگی کارگری نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به صحبتهای وزیر کار و رئیس جمهور محترم، امیدوار بودیم تغییر مثبتی در معیشت کارگران حاصل شود اما این اقدام بیشتر از منفعت کارگران، منافع مالی دولت را حمایت می کند. این درحالی است که در شرایط فعلی، دولت به عنوان تنها نهاد با پتانسیل حمایت از کارگران باشد، با چنین تصمیماتی هزینه های خود را به کارگران آسیب پذیر تحمیل می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز