خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری قوچان اعلام کرد:

قرارداد مطالعه ساماندهی ورودی و خروجی های شهر قوچان امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۰۴

شهر قوچان ورودی های مناسبی ندارد وما در همین چند روز اخیر اقدام به عقد قرارداد با سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی جهت آغاز مطالعات ساماندهی و اصلاح و زیباسازی ورودی های شهر قوچان نمودیم.

سرپرست شهرداری قوچان گفت: شهر قوچان ورودی های مناسبی ندارد وما در همین چند روز اخیر اقدام به عقد قرارداد با سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی جهت آغاز مطالعات ساماندهی و اصلاح و زیباسازی ورودی های شهر قوچان نمودیم.

غلام رضا کوهستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در شهرستان قوچان گفت: شهر قوچان ورودی های مناسبی ندارد و یکی از برنامه هایی که در سالجاری و در سال های بعد نیز تداوم خواهد داشت با کمک اعضا شورای اسلامی شهر قوچان و دیگر مسئوولین شهرستان و علی الخصوص نماینده محترم مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی آقای شوشتری بحثاصلاح و زیبا سازی ورودی های شهر قوچان هم از نظر کالبدی و هم از نظر جنبه منظر شهری و هم از نظر استفاده از ظرفیت اقتصادی قرار گرفتن در مسیر حرکت زائرین امام رضا(ع) و مسافرین منطقه شمال کشور است.

وی از مطالعه ورودی های شهر از سمت مشهد و از سمت فاروج و درگز در این طرح مطالعاتی خبر داد و افزود: هدف از این طرح مطالعاتی پیش بینی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی این مسیر ها و ورودی ها و همچنین زیبا سازی بصری، بهسازی آسفالت، اصلاح نور پردازی مسیر ها و تقویت فضای سبز و ایجاد جایگاه استراحت و ماندگاری بیشتر مسافرین و زائرین و نیز ایجاد تقاطع ها و میادین جدید در این ورودی ها می باشد.

سرپرست شهرداری قوچان تصریح کرد: به غیر از این طرح مطالعاتی که از نظر بنده تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و اقتصاد شهر قوچان می گذارد، تاکید دیگر ما اتمام پروژه های نیمه تمام باقی مانده از زمان شهردار قبل همچون عملیات احداثپارک های شهرک امام رضا(ع) و سیمرغ و نیز ساماندهی حاشیه رودخانه اترک و اجرای نور پردازی فضای سبز شهری است.

کوهستانی افزود: طرح جامع ترافیک شهر قوچان وعلی الخصوص ساماندهی و نظم دهی به ترافیک مرکزشهر و یکرطفه کردن تعدادی از خیابان های مرکزی شهر پروژه بزرگی است که فقط سفارش، تهیه ونصب تابلوهای راهنمای این طرح بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و ما به دنبال آن هستیم که با انجام تمام مقدمات این طرح و اجرای آن در آینده نزدیک معضلات و مشکلاتی را که امروزه در مرکز شهر در حوزه ترافیک داریم، برطرف شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط روز در رفع نیاز های جامعه باید برنامه ریزی کرد و هزینه ها باید هدفمند شود، و باید بگویم که طرح ها و برنامه ها بدون داشتن پیوست فرهنگی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

این مسئوول ادامه داد: قوچان یکی از پرترددترین شهر های کشور است که مکان توقف چندانی برای مسافران در آن وجود ندارد.

کوهستانی عنوان کرد: و البته مسافرانی که تعداد آنها قابل توجه است و این شهرستان برای آنها فقط به محل تردد تبدیل شده است، اما مکانی مناسب برای توقف رهگذران و زائران وجود ندارد که بهره ای اقتصادی، علمی، معنوی و یا فرهنگی عاید شهر شود.

سرپرست شهرداری قوچان با اشاره به نقاط ضعف شهر قوچان در مبلمان شهری ونور پردازی ها نیز گفت: در ضوابط ومبلمان شهری هر اقدامی که صورت می گیرد، جزیی از هویت شهر می شود وما باید به این فکر برسیم که این هویت را در اختیار نسل آینده نیز قرار دهیم.

وی ادامه داد: بی توجهی به مبلمان شهری مشکلات عدیده ای را برای شهروندان به وجود می آورد.

کوهستانی در ادامه گفتگوی خود با اشاره به طرحهای نیمه تمام بسیاری که بر زمین مانده است گفت: اتمام آسفالت بازار دام قوچان، اتمام آسفالت لاین دوم بلوار شهید کلاهدوز، ادامه اجرای فضای سبز مسیر بازگشایی شده ضلع شمال شرقی رودخانه اترک، اتمام طرح پارک شهرک امام رضا(ع)، اجرای اتوماسیون اداری شهرداری، ازپروژه های نیمه تمام شناسایی شده در شهرداری است که پس از تکمیل آنها اعلام عمومی جهت افتتاح آنها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دو طرح در دست پیگیری دیگر شهرداری قوچان یعنی ارتقاء درجه شهرداری قوچان از ۸ به ۹ ونیز ایجاد واحد بازرسی شهرداری به خبرنگار ما گفت: مراحل مکاتبات ارتقاء درجه شهرداری از درجه ۸ به ۹ که باعثافزایش اعتبار و توانایی در جذب امکانات بیشتر اعتباری و شهری از مرکز کشور و استان به شهرداری می شود در حال انجام است و نیز اقدامات لازم جهت راه اندازی و تشکیل دایره بازرسی شهرداری برای نظارت بهتر وموثر تر بر روند ساخت و ساز ها، علی الخصوص ساخت و ساز غیر مجاز و نیز جلوگیری از پخش نخاله های ساختمانی در اطراف شهر وممانعت از ایجاد نازیبایی بصری از اهداف پی گیری این دو موضوع است.

غلام رضا کوهستانی در ادامه با اعلام این مطلب که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۴ تیر ماه هر ساله از این پس تحت عنوان((روز شهرداری ودهیاری)) در سالنامه رسمی کشور درج شده است، ضمن عرض تبریک به تمامی دهیاران و شهرداران وتمامی کارکنان این دو نهاد خدمتگزار گفت: تمامی خادمین مردم در شهرداری ها شبانه روزی در تلاش اند تا از طریق برنامه ریزی و اجرای اقدامات خدماتی و عمرانی به روز، شهر ها متناسب با زندگی وکار مردم باشند.

کوهستانی با بیان اینکه تمامی خادمان مردم در شهرداری ها شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا از طریق برنامه ریزی واجرای اقدامات جدید، شهر ها را مناسب زندگی وکار مردم نمایند افزود: انتظار می رود دست اندرکاران مدیریت شهری با تجلیل از خادمان عرصه این مدیریت و همچنین افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده مدیریت شهری به منظور آشنایی با رویکردها، سیاست ها و برنامه های مدیریت، برنامه ریزی لازم را به عمل آورند.

شهردار قوچان گفت: شهرداری ها باید ازیک مجموعه صرفا خدماتی به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی نیز تبدیل شوند واین میسر نمیشود مگر به همت، تلاش، تفکر، تدبیر ومدیریت بی بدیل تمام ارکان مدیریت شهری علی الخصوص شورای شهر وهم خادمین مردم در شهرداری ها، چرا که شهروندان افق های وسیعتری را به نظاره نشسته و در آرزوی فردا های بهتر گام بر می دارند و ما معتقدیم، با خدمت هر روز، باز هم هر روز، روز خدمت است وامیدواریم، خادم شایسته ای برای ملت عزیز و بویژه شهروندان عزیز و سرفراز قوچانی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز