خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد در پاسخ به ایلنا:

دولت به تعهداتش عمل نکرده است / بدهی ۳۵۰۰میلیاردی شهرداری مشهد!

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۶۵

شهرداری را تحویل گرفتیم که در بدو ورود ۳۵۰۰میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها داشت و تنها ۱۲۵۰میلیارد تومان آن مبلغ انباشته شده از فروش اوراق مشارکت و عدم پرداخت سود ۳ماهه آن بود.

شهردار مشهد گفت: طبق قانون باید هزینه حمل و نقل عمومی توسط مردم، شهرداری و دولت تامین شود، ولی هم اکنون سهم دولت را نیز شهرداری پرداخت می‌کند و دولت در جهت توسعه و زیرساخت اتوبوسرانی باید ۸۲درصد قیمت تمام شده هر اتوبوس را پرداخت کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان رضوی؛ «سید صولت مرتضوی» در نشست خبری خودش به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره افزایش نرخ بلیط اتوبوس اظهار داشت: اکنون هزینه تمام شده هر سفر در مشهد بسیار بالا‌تر از قیمت‌های فعلی است. در سال۹۲ شهرداری حدود ۱۳۰میلیارد تومان به سازمان اتوبوسرانی یارانه پرداخت کرده است. یعنی ۶۵میلیارد تومان دولت را نیز شهرداری پرداخت کرده و تنها ۱۰درصد را دولت تامین اعتبار کرد.
وی تصریح کرد: در سال ۹۳ بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی یارانه پرداخت می‌کنیم و دولت نیز باید یارانه سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی را تامین کند. ضمن اینکه یک هزار اتوبوس کم داریم و ۷۰۰دستگاه فرسوده داریم. دولت در این حال یارانه پرداخت نمی‌کند و اجازه واردات نیز نمی‌دهد.
وی در ادامه به پیشرفت خط ۲ قطارشهری اشاره کرد و گفت: موانع زیادی پیش روی قطار شهری بود، ولی این موانع را برداشتیم تا سرمایه‌گذاری ماندگار و خدمت اثر بخشی به شهر مشهد کرده باشیم، تمام مجوز‌ها را در ۲ماه اخذ کردیم و در ۵ماه حدود ۷درصد پیشرفت فیزیکی در خط ۲قطار شهری داشتیم. هم‌اکنون در ۲۳جبهه خط ۲قطار شهری فعال است و در خط یک یعنی ایستگاه غدیر تا فرودگاه را سعی داریم تا پایان سال به اتمام برسانیم و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مرتضوی با بیان اینکه نمی‌خواهیم از برنامه ۳۸ماهه خط۲ قطار شهری عقب بیفتیم، گفت: برای این خط ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم و ۱۴۱میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اخذ شد تا تجهیزات خارجی و پیشرفته را وارد کشور کنیم. به جایی رسیدیم که به فکر تامین منابع مالی خط۳ هستیم و با صاحبان املاک برای ایجاد کارگاه شفت مرکزی این خط در حال مذاکره هستیم تا دستگاه حفار خارج شده از شفت شمالی خط۲ را به مکان جدید منتقل کنیم و امیدواریم تا خرداد۹۴ دستگاه حفار دیگر نیز از خط۲ خارج شود و آن را به خط۳ منتقل کنیم. همچنین برای تجهیز ناوگان و ریل خط۲ قرارداد منعقد کردیم.
شهردار مشهد در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد: شهرداری را تحویل گرفتیم که در بدو ورود ۳۵۰۰میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها داشت و تنها ۱۲۵۰میلیارد تومان آن مبلغ انباشته شده از فروش اوراق مشارکت و عدم پرداخت سود ۳ماهه آن بود.
مرتضوی یادآور شد: اکنون شهرداری مشهد بالغ بر ۲هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی مطالبه دارد که حدود ۳۵۰میلیارد تومان آن را حسابرسان شهرداری‌ها به صورت قطعی تائید کردند تا از طریق فرابورس کلان شهر‌ها اقدام به خرید نیروگاه برق آبادان کنند که دولت اجازه این کار را نداد و حتی به بخش خصوصی هم واگذار نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز