خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مشهد:

خطر کندروها کمتر از تندروها نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۷۲

عقلانیت را باید درست به کار ببریم. ما نیاز به کار کردن و فکر کردن داریم. باید امر به معروف و نهی از منکر را با اصلاحات در جامعه پیش ببریم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه میبینم نگرانی خود را از این رفتارهای غلط ابراز کرد و در عین حال یادآور شد که خطر کندروها کمتر از تندروها نیست.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی لاریجانی در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال رضوی با بیان اینکه خطر کندروها کمتر از تندروها نیست گفت: تفاوت دموکراسی اسلام و غرب در این است که دموکراسی در اسلام انسان را رها شده می‌داند در حالی‌که در غرب حیوانیت رها شده است.

وی با اشاره به اینکه کشمکش‌های بین ایران و غرب ظاهری نیست ادامه داد: باید به غرب گفت اگر دنبال حق هستید، آن را در مبانی جستجو کنید، باید به مبانی حقوق ایران و تفکر اسلامی توجه شود. غرب به دنبال آزادی میلی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه طی ۳۰ سال گذشته حتی از نظر تئوری هم به مقوله امر به معروف توجه نشده است گفت: عقلانیت را باید درست به کار ببریم. ما نیاز به کار کردن و فکر کردن داریم. باید امر به معروف و نهی از منکر را با اصلاحات در جامعه پیش ببریم.

لاریجانی افزود: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است. لازم است با توجه به بُعد اجتماعی، قضیه پیگیری بشود و باید تأمل عقلانی در حوزه اصلاحات دینی امری مستمر و فعال باشد.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کمک غرب به داعش، هیمنه آمریکا را به چالش کشانده است اظهار داشتبیشترین جنایات در قرن بیستم و در زمانی که آمریکا مدیریت جهانی را برعهده گرفته صورت می‌گیرد. سه سال و اندی از حوادثسوریه می‌گذرد و در آن غربی‌ها ادعای مدیریت جهانی دارند، در حالی‌که این غربی‌ها ساختار مدیریتی ندارند و فهم‌شان از مسائل خیلی پایین است و ناتوانی فکری دارند و لذا چنین وضعی به وجود آمده است.

لاریجانی ادامه داد: غربی‌ها در غزه می‌دانستند به چه کسی کمک می‌کنند و در سوریه نیز به دنبال اهداف و منافع خود بودند. غرب از مسائل عراق استفاده ابزاری می‌کند و به دنبال برخوردهای تاکتیکی است. غربی‌ها در دوره‌ای خود را به خواب زده بودند و حالا رفتار شتاب زده و فرصت‌طلبانه را دنبال می‌کنند.

رئیس مجلس با اشاره به ائتلاف غربی - عربی در برخورد با گروه تروریستی داعش، گفت: ائتلافی که اعراب و غربی‌ها در برخورد با این گروه تروریستی ایجاد کرده‌اند، عقلانیت لازم برای یک ائتلاف را هم ندارد چه برسد به اداره جهان. سازمان ملل و شورای امنیت نیز در این حوزه نمی‌توانند مثمرثمر باشند. اعراب و غربی‌ها با این کار به دنبال منافع خود و به دنبال ایجاد مشروعیت ساختگی برای خود هستند.

لاریجانی اظهار داشت: غرب متوجه شده که تحولات منطقه به استثنای گروه‌های تروریستی و تندرو مانند داعش، از نوع بیداری اسلامی " تحصیل کرده " است و کشورگشایی و زور گویی داعش را از بین نمی‌برد.

وی خطاب به سران غرب گفت: شما غربی‌ها به دنبال چیز دیگری هستید؟! باید بدانید با بمباران‌های هوایی به شیوه کلاسیک داعش از بین نمی‌رود. غرب باید مواظب این باشد که آتشی که از غلیان بیداری ایجاد می‌شود دامن خودش را نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز