خبرگزاری کار ایران

نخستین مدرسه ابتدایی بین‌المللی شرق کشور در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۸۵

خراسان‎رضوی دومین استان پناهنده‌پذیر است که بیشتر از کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان در این شهر حضور دارند.

نخستین مدرسه فراملیتی ابتدایی شرق کشور ویژه فرزندان طلاب جامعه‎المصطفی(ص) العالمیه‌ صبح امروز در مشهد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نخستین مدرسه بین‌المللی ابتدایی شرق کشور ویژه فرزندان طلاب غیرایرانی با حضور علی‌اصغر رشید، مشاور اجتماعی استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین مهدوی‌مهر،، سید‌جواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمد عجمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، مهندس علی اکبر صابری فر رئیس مجمع خیرین المصطفی مشهد و حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، مدیرکل امور طلاب و خانواده‌های طلاب غیرایرانی مشهد افتتاح شد.

مشاور اجتماعی استاندار خراسان‎رضوی در این مراسم اظهار کرد: هم‌اکنون دشمنان ما از تمام فرصت‌ها استفاده می‌کنند، مشترکات و وحدت ما را نشانه گرفته‌اند و روز به روز دشمنان ایران اسلامی دشمنی خود را نسبت به ما و اسلام افزایش می‌دهند که در این خصوص از هر اقدامی برای پیشبرد اهداف شوم خود کوتاهی نمی‌کنند.

علی‌اصغر رشید با اشاره به نقش تأثیرگذار جامعه‎المصطفی(ص) العالمیه‌ در سراسر جهان گفت: جامعه‎المصطفی(ص) العالمیه‌ مجمعی است که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و بدون تردید نقش مؤثری را در سراسر جهان برای جذب افراد ایفا می‌کند.

مشاور اجتماعی استاندار خراسان‎رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر انسجام اسلامی، اظهار کرد: این عملیات خردمند و عاقلانه برای زمینه‌سازی‌ جهت گفتمان هوشمند و اسلامی مطرح شده است.

۱۷۰۰محصل غیر ایرانی در مشهد حضور دارند

حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی، مدیر امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی(ص) مشهد در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به آموزش فرزندان طلاب غیرایرانی گفت: در این مدرسه در کنار طلاب فرزندان آنان نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ محصل غیرایرانی در جامعةالمصطفی(ص) مشهد مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: این محصلان از ملیت‌های گوناگون در مشهد حضور دارند که امکان استفاده از امکانات آموزش در ایران را به‌دست آورده‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: پاسخگویی به نیاز آموزشی فرزندان طلاب غیرایرانی ایجاد برنامه‌های آموزشی مناسب و آشنایی طلاب با ایران اسلامی از اهداف تأسیس این مدرسه به‌شمار می‌رود.

مدیر‌ امور طلاب و خانواده‌های مجتمع آموزش عالی مشهد با بیان اینکه طلاب غیرایرانی از ۴۰ ملیت در ایران حضور دارند، گفت: طلاب غیرایرانی می‌توانند معارف ناب اسلامی را آموزش ببینند و هر کدام به عنوان یک مبلغ و مبلغه دین اسلام را ترویج دهند.


تحصیل ۳هزار طلبه از ۴۰ملیت در جامعه‎المصطفی(ص)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه سه هزار طلبه از ۴۰ ملیت خاص تحت پوشش جامعةالمصطفی(ص) العالمیة برای تحصیل هستند، به افتتاح نخستین مدرسه بین‌المللی ابتدایی شرق کشور ویژه فرزندان این مجموعه اشاره کرد و گفت: افتتاح این مدرسه یک نمونه بارز از تربیت اسلامی و دینی به‌شمار می‌رود که می‌تواند در تربیت عالمان دینی مؤثر واقع شود.

سیدجواد حسینی پیام اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران را تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، همگرایی، دوستی و وفاق اجتماعی عنوان کرد.

خراسان‎رضوی دومین استان پناهنده‌پذیر کشور

محمد عجمی، مشاور استاندار خراسان رضوی و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‎رضوی به‌عنوان سخنران بعدی این مراسم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دومین کشور پناهنده پذیر در جهان شناخته می‌شود، اظهار کرد: کشور ما هم اکنون دارای سه میلیون پناهنده است که از این بین دو میلیون مهاجر و مقیم قانونی و یک میلیون مهاجر غیرقانونی دارد.

عجمی در ادامه با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در پذیرش پناهنده‌های غیرایرانی، افزود: خراسان‎رضوی دومین استان پناهنده‌پذیر است که بیشتر از کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان در این شهر حضور دارند.

مدیرکل اتباع خارجی و مهاجران غیرایرانی خراسان‎رضوی با اشاره به وضعیت تحصیل پناهندگان غیرایرانی در کشور ما گفت: وضعیت تحصیلی پناهندگان در بدو ورود تنها پنج درصد بود اما امروز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است که همه این افراد در مدارس آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز